تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 127182

دلایل بازنگری در قانون بازارگردانی؛

هدر رفت منابع ناشران و نقض حاکمیت شرکتی در بازارگردانی الزامی

هدر رفت منابع ناشران و نقض حاکمیت شرکتی در بازارگردانی الزامی
رضا عیوضلو با اشاره به الزامی شدن بازارگردانی در سال 99، هدر رفت منابع ناشران و نقض حاکمیت شرکتی را از دلایل اختیاری کردن بازارگردانی، برشمرد.

به گزارش شهر بورس، رضا عیوضلو در نشست خبری بازارگردانی، اظهار داشت: موضوع به سال ۹۹ برمی‌گردد که در آن مقطع و با توجه به شرایط بازار، هیئت مدیره سازمان بورس تصمیمی جهت الزامی کردن بازارگردانی برای همه ناشرها اتخاذ کرد.

وی با اشاره به چالش‌های بازارگردانی، خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌ها این بود که با انبوهی از منابع ناشران روبه‌رو شدیم که می‌توانست در سمت تولید و صرف پروژه‌های شرکت‌ها شود به سمت بازارگردانی رفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ادامه داد: چالش دیگر، نقض قانون حاکمیت شرکتی بود که موضوع تملک شرکت‌های فرعی توسط شرکت اصلی را دچار مشکل می‌کرد. این دو چالش باعث بازنگری در قانون بازارگردانی شد.

عیوضلو یادآور شد: آذرماه سال ۱۴۰۱ از سمت ناشران این چالش‌ها را شنیدیم و کار تحقیقاتی در این باره آغاز و جلساتی را برگزار کردیم. در همین راستا، الزام بازارگردانی در بازار پایه برطرف شد تا فرابورس حسب تشخیص، تصمیم‌گیری کند. فرابورس نیز بخشی از ناشران بازار پایه را از بازارگردانی معاف کرد.

وی افزود: در ادامه، هیئت مدیره سازمان بازارگردانی برای بازارهای دوم بورس و اول و دوم فرابورس را از حالت الزام خارج و در اختیار شرکت‌ها قرار داد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود نقدینگی در بازار، گفت: می‌خواستیم تصویر واضحی داشته باشیم که از این ۱۸۰ همت چقدر متعلق به ناشر است. اگر ناشری بخواهد واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری را ابطال کند باید در قالب معاملات بلوکی این کار را انجام بدهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 20 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان