شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر : 56530

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

نیما میرزایی: فرصت های طلایی برای خرید در انتظار سهامداران بلندمدتی است

نیما میرزایی: فرصت های طلایی برای خرید در انتظار سهامداران بلندمدتی است
نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه معتقد است که طی روزهای آینده و متناسب با اخبار برجامی فرصت‌های طلایی برای خرید نصیب سهامداران بلندمدتی خواهد شد.

نیما میرزایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه بورس، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن بازارهای جهانی و دلار در مسیر نزولی، پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که خبر قطعی از توافق مخابره شود، بازاری رکودی و نوسانی با برآیند منفی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که «در شرایط کنونی، بهترین استراتژی برای سهامداران چیست؟»، گفت: احتمال توافق در مذاکرات بالاست، اما ما باید وزنی را به توافق و یا ادامه وضعیت بلاتکلیفی کنونی بدهیم و با توجه به آن پرتفوی خود را بچینیم. افرادی که معتقدند احتمال توافق طی روزهای آینده بالاست، باید وزن سهام ریالی در سبد آنها بیشتر باشد و افرادی که بلاتکلیفی را محتمل می‌دانند، وزن سهام دلاری آنها بیشتر باشد.


بیشتر بخوانیم: دولت به بورس حساس است/ مراقب سهام خود باشید


این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیش‌بینی می‌‎شود طی روزهای آینده و متناسب با اخباری که از برجام می‌شنویم، بازار فرصت‌های طلایی را نصیب خریداران بلندمدتی کند. همچنین افرادی که سهام برجامی داشتند بعد از یک رشد مناسب می‌توانند با تبدیل آن به سهام دلاری در فرصت مناسب، بازدهی مضاعفی را کسب کنند، اما برای این کار باید سبد مناسب و مهارت کافی داشته باشند.

نیما میرزایی با اشاره به واکنش بازار به قطعی شدن توافق، خاطرنشان کرد: واکنش بازار در کوتاه مدت هیجانی خواهد بود و سهامداران به سهام ریالی و دوری از سهام دلاری اقبال نشان خواهند داد، اما در بلندمدت روند برمی‌گردد و یک رشد معقول و محدودی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مطلقاً رشد و یا افت شارپی برای بازار پیش‌بینی نمی‌شود، چراکه رشد شارپ به علت رکود در بازارهای مختلف، نیازمند ورود سنگین نقدینگی است.

نیما میرزایی یادآور شد: از طرف دیگر، دولت می‌خواهد بازارها را تا 1404 آرام و تورم را کنترل کند. بنابراین در کوتاه مدت و میان مدت رشد شارپی و اعداد عجیب و غریب مانند شاخص ۴ میلیونی در میان مدت نخواهیم دید. بازار حتی بعد از برجام نیز نوسانی و در میان مدت یک رشد آرامی خواهد داشت.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان