شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر : 57404

در هفته ای که گذشت؛

نگاهی به وضعیت بورس در هفته دوم شهریور

نگاهی به وضعیت بورس در هفته دوم شهریور
بورس در هفته دوم شهریورماه وضعیت مناسبی نداشت و باعث خروج پول حقیقی از این بازار شد.

به گزارش شهر بورس، بورس در هفته دوم شهریوره ماه وضعیت مساعدی را تجربه نکرد. در هفته دوم شهریور، ۷۰۶ میلیارد تومان، سرمایه از بورس خارج شد. سهامداران بورس در انتظار هستند تا وضعیت بازار بهتر شود و نیاز است مسوولان در این راستا اقدامات لازم را انجام بدهند. 

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن در این هفته کاری با رشد ۰.۸۹ درصدی به ارتفاع ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۰۶ درصدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد ایستاد. در مجموع این هفته کاری شاخص کل هم وزن که نمایانگر سهم‌های کوچک‌تر بازار است، وضعیت بهتری را تجربه کرد.

«کوروش آسایش» تحلیلگر بازار سرمایه، گفت: در این هفته صنعت انتشارات و چاپ با رشد ۱۰.۶۸ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع داشت. بعد از آن نیز صنعت حمل ونقل با رشد ۶.۹۴ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. بیشترین کاهش نیز برای صنعت خودرو بود که ۴.۴۷ درصد کاهش را تجربه کرد و صنعت اطلاعات و ارتباطات نیز با کاهش ۳.۱ درصدی در رتبه دوم بیشترین کاهش قرار گرفت.

در هفته قبل صنعت استخراج نفت و گاز با رشد ۱۰.۱۳ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع داشت.

ارزش معاملات کاهش داشت

او می‌گوید: ارزش معاملات خرد در این هفته کاری ۱۴ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان بوده است که به طور میانگین روزانه ۲ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان ارزش معاملات در این هفته ثبت شد. شنبه ۳ هزار و ۴۴۹ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۲ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد در این هفته کاری بوده است.


بیشتر بخوانید: ایجاد بورس بین الملل خوب یا بد؟


در هفته قبل، مجموع ارزش معاملات خرد ۱۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان بود.

حقیقی‌ها ۷۰۶ میلیارد تومان خروج پول داشتند

او گفت: در این هفته شاهد خروج ۷۰۶ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار بودیم. شنبه ۱۳۶ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۱۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۱ میلیارد تومان، سه شنبه ۱۲۱ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲۲۰ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی از بازار ثبت شده است.

هفته کاری قبلی در مجموع ۶۲۲ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی از بازار ثبت شده بود.

آسایش می‌گوید: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۰ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در هفته قبل ۲۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است.

«رباب وفایی» کارشناس بازار سرمایه، گفت: در حالی که بورس نیز مانند دیگر بازار‌ها در انتظار رفع ابهامات سیاسی و تعیین تکلیف نهایی است، با وجود افزایش دامنه نوسان قیمت، این هفته شاهد بازاری متعادل بودیم. بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی، ارزش کارشناسی سهام بلوک دولتی سایپا (بدون احتساب ارزش مدیریتی) منتشر شد.

او می‌گوید: علاوه بر موارد گفته شده خبر‌هایی از تغییرات در اساسنامه و مشخصات صندوق‌های‌ etf دولتی، برای رساندن قیمت تابلوی آن‌ها به ارزش خالص دارایی به گوش می‌رسد که باید منتظر قطعی شدن این تغییرات بود. تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های کوچک و متوسط، تک سهم‌ها را در روند مطلوب‌تری قرار داده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان