شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
کد خبر : 57398

محمودی اصل:

ایجاد بورس بین الملل خوب یا بد؟

ایجاد بورس بین الملل خوب یا بد؟
یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: تاسیس بورس بین‌الملل، می تواند کمک شایانی به تقویت بازار سرمایه کشور کند.

به گزارش شهر بورس، بورس روزهای خوبی را سپری نمی کند و سهامداران بازار سرمایه امیدوار هستند تا مسوولان بتوانند بازار بورس را تقویت کنند. بورس در روزهای اخیر نتوانسته است که سرمایه جدید جذب کند و باید برای رفع این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

براساس گزارش ایرنا، «حسین محمودی اصل» با اشاره به مزایای راه‌اندازی بورس بین‌الملل اشاره کرد و اظهار داشت: در تاسیس بورس بین‌الملل عاملی که می‌تواند مهم‌تر از ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور است، ماندگاری سرمایه‌گذار خارجی در اقتصاد ایران است که می‌تواند مزایایی را با خود برای کشور به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: بورس بین‌الملل زمینه ساز ایجاد فضا برای توسعه کشور است و این بورس می‌تواند با ابزارهایی که ارائه می‌کند منجر به تداوم و ماندگاری سرمایه‌گذاری خارجی در کشور شود.

محمودی اصل با تاکید بر اینکه ایران دارای شرکت‌های توانمند و بسیار بزرگ در حوزه پالایشی و پتروشیمی است که حاشیه سود این شرکت‌ها نسبت به حاشیه سود شرکت‌های جهانی مناسب‌تر خواهد بود، گفت: در چنین شرایطی قطعاً عرضه سهام در بورس بین‌الملل مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

این تحلیلگر بازارهای مالی با بیان اینکه بورس بین‌الملل در آستانه تاسیس است و باید برای آن ابزارهای متنوع تعریف کرد، ادامه داد: اساس‌نامه و آیین‌نامه‌های مربوطه را باید طوری طراحی کرد که تاثیر گذاری آن در اقتصاد ایران افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: کارکرد اصلی بورس بین الملل با برجام نمایان می‌شود


وی عنوان کرد: دولت در راستای تقویت جایگاه بورس بین‌الملل باید ضمانت‌های دولتی در این خصوص قرار دهد و همچنین دولت باید دست بورس بین‌الملل را باز بگذارد تا کارایی بورس بین‌الملل به حداکثر خود برسد؛ در این شرایط این بورس بهتر می‌تواند کمک‌کننده به جذب سرمایه‌ها و تامین مالی تولید باشد.

تاسیس بورس بین‌الملل باعث تقویت بازار سرمایه می‌شود

محمودی اصل در پایان تاکید کرد: چند سالی است که تاسیس بورس بین‌الملل مطرح شده است اما هیچ یک از رؤسای سازمان بورس نتوانستند بورس بین‌الملل را اجرایی کنند و رییس فعلی سازمان بورس قادر به انجام اقدام بزرگی در این زمینه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: رییس کنونی سازمان بورس به خوبی در حال تقویت بازار سرمایه است و تاسیس بورس بین‌الملل نیز می‌تواند کمک شایانی به تقویت بازار سرمایه کشور کند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان