شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
کد خبر : 57374

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

امین دامچه: کارکرد اصلی بورس بین الملل با برجام نمایان می‌شود

امین دامچه: کارکرد اصلی بورس بین الملل با برجام نمایان می‌شود
امین دامچه کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه بورس بین‌الملل از آبان ماه آغاز به کار می‌کند، گفت: کارکرد اصلی این بورس با برجام نمایان خواهد شد.

امین دامچه مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری کاریزما در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره راه‌اندازی بورس بین‌الملل، گفت: بورس بین‌الملل پنجمین بازار بورس کشور محسوب می‌شود و شورای عالی بورس بالاخره پس از کشمش‌ها مجوز فعالیت این بورس را داد. همچنین حدود چهار سال گذشته تا کنون صحبت از راه اندازی این بورس بود، اما موضوعاتی مانند افزایش تحریم‌ها و تغییر دولت منجر به تعویق راه اندازی آن شد.

وی افزود: در نهایت شورای عالی بورس با هدف تسهیل ورود منابع ارزی به کشور و معاملات تجاری با دنیا (صادرات و واردات) مجوز فعالیت این بورس را داد؛ البته این بورس در دو فاز تشکیل می‌شود، فاز اول انتشار اوراق با هدف توسعه پروژه‌های کشور و فاز دوم پذیرش سهام شرکت های مختلف اعم از داخلی و خارجی با سرمایه ۳۰ میلیون یورویی با ترکیب سهامداران داخلی و خارجی با حداقل ۴۰ درصد سهامداران خارجی

امین دامچه با اشاره به تمایل شرکت‌ها برای حضور در بورس بین‌الملل، خاطرنشان کرد: در این باره حدود ۴۰ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند. البته که غربالگری انجام می‌شود و سهامداران از نظر اعتبار و دیگر گزینه‌ها سنجیده خواهد شد. در این راستا بورس بین الملل در اوایل آبان ماه سال جاری به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه درمورد ویژگی‌های بورس بین‌الملل بیان کرد: لازم به ذکر است که بورس بین الملل ایران ۲۴ ساعته است و از همه نقاط دنیا قابلیت کنترل دارد، تمامی معاملات آن به صورت ارزی انجام می شود، این بورس بازارهای مختلفی از جمله کالا، سهام، اوراق قرضه، تبادلات ارزی… را شامل می شود.

امین دامچه ادامه داد: به نظر می‌رسد در صورت توافق و برداشته شدن تحریم‌ها کارکرد اصلی این بورس نمایان شود و فرصت های جدیدی در بازارسرمایه دیده خواهد شد. بورس بین‌الملل برای شرکت های ما هم از این منظر مفید است که به طور مثال سهامدار خارجی سهام شرکتی را خریداری می کند و وارد هیئت مدیره می شود؛ همچنین با نظرات و ایده های خود باعث ارتقا سطح و تکنولوژی شرکت خواهد شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

Cripto Blinders de Augusto Backes یکشنبه , 2 بهمن 1401 - 9:11

Your information is of great quality, thanks for sharing.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان