تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۹
کد خبر : 90064

نمادهایی که در بازار منفی، مثبت می شوند/ منظور از تک سهم چیست؟

نمادهایی که در بازار منفی، مثبت می شوند/ منظور از تک سهم چیست؟
برخی نمادهایی که در بازار منفی، مثبت می شوند، حس اعتماد عمومی را در سهامداران به وجود می‌آورند؛ یک نمونه از این نمادها، «خفولا» است.

به گزارش شهر بورس، گاهی اوقات در پیش بینی های کارشناسان از عباراتی مانند «تک سهم» استفاده می شود، اما تک سهم به چه معناست؟

این موضوع گاهاً حتی سهامداران و فعالان بازار سرمایه را نیز گاهاً مستأصل می کند.

با این حال، بررسی وضعیت بازار سرمایه نشان می‌دهد که حتی در همین روزهای منفی بازار، نمادهایی وجود دارند که به معنای واقعی کلمه «تک سهم» هستند.

این نمادها در حدود 100 روز اخیر که بورس در حال ریزش بوده، همچنان روند صعودی خود را متوقف نکرده و حتی در صورت افت نیز، تنها با افت های مقطعی مواجه شده اند و خبری از ریزش در آنها نیست.


بیشتر بخوانید: رشد ۷۰۰ درصدی سودسازی در نماد خفولا


نمادهایی که در بازار منفی، مثبت می شوند

به طور مثال، یکی از نمادهایی که در این مقطع توجه ها را به خود جلب کرده، نماد «خفولا» است. شرکت خدمات فنی فولاد یزد در حدود یک سال گذشته توانسته بازدهی بسیار مناسبی را نصیب سهامدارانش بکند.

البته نکته ای که درمورد نماد خفولا وجود دارد، رشد آن نیست، بلکه رفتاری است که سهامداران عمده در قبال سهامداران در پیش گرفته اند.

حتی شاید ممکن است این نماد در یک مقطعی با افت یا روند خنثی مواجه شود، اما نکته ای که برای سهامداران شرکت مطلوب بوده، این است که رفتار بازیگر آن به خوبی حس اعتماد را برای سهامداران به وجود می‌‎آورد.

سهامداران عمده خفولا طی ماه های اخیر نشان داده اند که دغدغه سهامداران را دارند و در رفتار خود بر روی تابلو نیز این موضوع را نشان داده اند.

وجود چنین سهامداران عمده ای در بازار سرمایه می تواند در ایجاد اعتماد عمومی که پس از اتفاقات سال 1399 از بین رفته، کمک شایانی بکند. خفولا یکی از این نمادهایی است که به معنای واقعی کلمه، عنوان «تک سهم» را معنا می کند. در کلیت بازار نیز نمادهای دیگری هم وجود دارند که می‌توانند برای سود مناسبی برای سهامداران خرد به ارمغان بیاورند.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان