صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر : 58713

کارشناس بازار سرمایه:

نظارت هوشمند بورس قابلیت ردیابی تخلفات را داراست

نظارت هوشمند بورس قابلیت ردیابی تخلفات را داراست
علی سعیدی درباره سازوکار مدیریت هوشمند در بازار سرمایه گفت: نظارت هوشمند رشد و توسعه یافته و هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد اما سیستم‌های کنونی قابلیت ردیابی تخلفات را داراست.

به گزارش شهر بورس، علی سعیدی در رابطه با مدیریت هوشمند بازار ارز و بورس به برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو گفت: در سال‌های اخیر بخشی از پروژه مدیریت هوشمند اجرایی شده است. معاملات بورسی نیازمند اطلاعات است و در حال حاضر تمامی ناشران بورسی، اطلاعات اوراق بهادار را در سامانه کدال قرار می‌دهند و امضای دیجیتال و ضمانت‌های اجرایی برای آن تعریف شده است.

براساس گزارش سنا، وی افزود: در مرحله بعد با انجام معاملات رو به رو هستیم که از دیرباز به شکل هوشمند صورت می‌گرفت. به عنوان مثال سفارش‌ها از طریق کارگزارها وارد سیستم معاملات شده و انبوه سفارش‌های خرید و فروش به یک معامله تبدیل می‌شود؛ در حقیقت سفارش‌هایی روی یک سهم خاص با قیمت‌های مشخص را باهم منطبق کرده و از آن یک معامله استخراج و این پروسه به صورت هوشمند انجام می‌شود.

سعیدی ادامه داد: پس از معاملات نیز از نظر هوشمندسازی نیازمندِ تقویتِ پروسه اجرا هستیم. از طرفی نظارت بر انجام معاملات باید اجرا شود و شیوه نظارت به صورت چشمی نیست. از زمانی که سیستم معاملات جدید وارد چرخه بورس شده است، نظارت هوشمند رشد و توسعه یافته و چون در دوران تحریم به سر می‌بریم، برنامه‌نویسان داخلی این مسیر را توسعه داده‌اند.


بیشتر بخوانید: اعتماد به بازار برنگشته است


وی همچنین تاکید کرد: هنوز راه‌های نرفته بسیاری وجود دارد و در عین حال تاکید کرد که سیستم‌های کنونی قابلیت ردیابی تخلفات را داراست.

سعیدی با اشاره به برنامه کلی رئیس جمهور برای بازار سرمایه و ارز در قالب مدیریت هوشمند گفت: به طور قطع، سرعت و فراگیری این پروسه افزایش می‌یابد و امیدواریم فعالان این بازارها اثرات کوتاه مدت آن را شاهد باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هوشمندسازی یک بخش از نوسانات را مدیریت می‌کند که تاثیری در بخش مربوط به تصمیم گیری فعالان بازار سرمایه ندارد.

سعیدی افزود: هوشمندسازی نوساناتِ ناشی از دستکاریِ قیمت را از بین برده و اصلاح می‌کند ولی اصولا بازار سهام ما کوچک است و مشکل ما نه در بورس، بلکه در صنعت است و لذا بررسی مشکلات بورس در این بازار اشتباهی بزرگ بوده و به سانِ آدرسِ غلط دادن است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 14 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان