شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 58658

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

اعتماد به بازار برنگشته است/ اثر جلسات بر بورس کوتاه مدتی است

اعتماد به بازار برنگشته است/ اثر جلسات بر بورس کوتاه مدتی است
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در صورتی که برنامه‌ای توسط سیاست‌گذار برای ادامه مسیر کلی بازار وجود نداشته باشد، اثر مثبت بلندمدتی بر روی بازار نخواهد گذاشت.

به گزارش شهر بورس همان طور که شاهد بودیم در دو سال گذشته نیز سازمان بورس و اوراق بهادار جلسات متعددی‌ با کارشناسان بازارسرمایه جهت احیای بازار داشته، اما متاسفانه تاکنون اعتماد به بازار برنگشته است.

بهراد موسوی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس گفت: باید در نظر داشته باشیم که بازار همچنان از روند نزولی خود خارج نگشته است، اما با توجه به اینکه شاهد افزایش قیمت نفت در هفته‌های گذشته بودیم و در این دوران سهم های گروه پالایشی در بازار بعضا P/E های زیر ۳ را تجربه کرده‌اند و شاخص نیز به محدوه با اهمیت ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ نزدیک می‌شود، احتمال آنکه شاهد افزایش اندک تقاضا در این محدوده باشیم وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بهراد موسوی: کف قیمتی سهام مشخص شده است


وی افزود: لازم به ذکر است تا مادامی که ارزش معاملات بورس و فرابورس به بالای ۵ همت نرسد، تمامی سناریو‌های افزایش تقاضا و رشد نسبی بازار در روز‌ها و هفته‌های آینده از بین خواهد رفت و تنها عاملی که می‌تواند، با وجود ارزش معاملات پایین بازار، محرک ‌قدرتمندی برای تغییر روند و افزایش تقاضا در بازار باشد، کاهش نرخ بهره‌ بین ‌بانکی از سوی بانک مرکزی است.

موسوی در پاسخ به این سوال که «آیا جلسه وزیر اقتصاد با بورسی‌ها تاثیری بر روی بازار خواهد داشت یا خیر؟»، گفت: توجه به این نکته حائز اهمیت است که شوک های مثبت مقطعی با نظارت وزارت اقتصاد و سازمان بورس شکل می گیرد. در صورتی که برنامه‌ای توسط سیاست‌گذار برای ادامه مسیر کلی بازار وجود نداشته باشد اثر مثبت بلندمدت بر روی بازار نخواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همان طور که شاهد بودیم در دو سال گذشته نیز سازمان بورس و اوراق بهادار جلسات متعددی‌ با کارشناسان بازار سرمایه جهت احیای بازار داشته، اما متاسفانه تاکنون اعتماد از دست رفته به بازار برنگشته است.

خبرنگار: مژده ابراهیمی

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان