شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر : 60606

نجات ماشین سازی از مرگ تدریجی

نجات ماشین سازی از مرگ تدریجی
وضعیت ماشین سازی تبریز در خطر قرار گرفته و در حال نابودی می باشد.

به گزارش شهر بورس، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نجات ماشین سازی از مرگ تدریجی گفت: باید این شرکت را از بحث واگذاری خارج نموده و اجازه دهید پیشرفت کند.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با انتقاد از اقداماتی که منجر به مرگ تدریجی ماشین سازی و ریخته گری شده است، اظهار داشت: شرکت ماشین سازی تبریز و املاک متعلق به آن و همچنین شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از اواسط دهه هشتاد در لیست واگذاری شرکت‌ها قرار گرفته و از طریق رد دیون و یا واگذاری وکالتی اقدام به فروش می‌شد که معمولا خریداری هم نداشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شرکت ها به دلیل قرار گیری مستمر در لیست واگذاری امکان سرمایه‌گذاری، ارتقا و نوسازی در آن وجود نداشته و خط تولید این ها دچار فرسودگی شده لذا بهره‌وری تجهیزات کاهش یافته که بروز شدن تجهیزات آن ضرورت دارد.


بیشتر بخوانید : روند بازار دلار چگونه خواهد بود؟


وی با تاکید بر اینکه باتوجه به شرایط شرکت نیازمند جدیِ سرمایه‌گذاری است، افزود: با قرار گیری در لیست واگذاری قانونا و عملا سرمایه‌گذاری در آن اتفاق نمی افتد.

متفکرآزاد ادامه داد: در این حالت که همچنان در لیست واگذاری قرار دارد، به علت فرسودگی و زیان ده بودن خریداری وجود نداشته و به سمت مرگ تدریجی پیش می رود.

این نماینده مجلس، با اشاره به اینکه شرکت های ماشین سازی و ريخته گری شرکت های مادرصنعتی و کارخانه‌ی کارخانه سازی هستند گفت: در نامه ای به وزیر اقتصاد درخواست دادم این شرکت ها از لیست واگذاری خارج شود تا امکان سرمایه گذاری و پیشرفت فراهم شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + نوزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان