شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 55770

همایش فرصت های تامین مالی شرکت های دانش بنیان

میثم فدایی: ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه ادامه دارد

میثم فدایی: ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه ادامه دارد
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از ادامه روند ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت های دیگری در این مسیر هستند که وارد بازار فرابورس می‌شوند.

به گزارش شهر بورس، میثم فدایی در همایش فرصت های تامین مالی شرکت های دانش بنیان که در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: بازار سرمایه را باید بزرگ‌تر از تهران بدانیم. دیدیم که اصفهان یک بازار سرمایه است و دیدارهایی که در حوزه دانش بنیان داشتیم امیدبخش بود.

وی افزود: وقتی شرکت‌ها به بورس ورود می‌کنند و تعداد سهامداران افزایش می‌یابد دیگر کسی اجازه تعرض به آن مجموعه را به خود نمی‌دهد. پذیرش در بازار سرمایه صرفاً منافع مادی و شکلی و سود و زیانی نیست و بعضاً کمکی به کسب‌وکارها به حساب می‌آید که مهم‌تر از تاثیرات مالی است.


بیشتر بخوانید: رئیس جمهور بر واگذاری سرخابی‌ها تاکید داشت


مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه را صرفاً پذیرش در بازار سرمایه نبینیم؛ پذیرش یک شرکت دانش بنیان در بورس مراحل مختلف خود را دارد. برای شرکت‌های دانش بنیانی که در مراحل اولیه هستند ۱۴ سکوی تامین مالی جمعی موجود است.

میثم فدایی ادامه داد: امسال ۲۴ طرح تامین مالی به ارزش ۹۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تسهیلاتی در خصوص سقف هر طرح در نظر گرفته شده است. ما ۱۸ صندوق وی سی و پی ای داریم و پذیره نویسی شده منابع را جمع کرده‌اند که حدود یک هزار میلیارد تومان تامین سرمایه برای آنها داریم.

وی درمورد ورود شرکت تپسی به بازار فرابورس گفت: امسال توانستیم شرکت تپسی را عرضه کنیم و البته انتقاداتی بر طولانی بودن روند این عرضه اولیه بود. با این حال، بالاخره گام اول برداشته شد و شرکت های دیگری در این مسیر هستند که نیاز به تامین مالی ندارند اما وارد بازار فرابورس می‌شوند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان