صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 49244

نشست خبری پذیره‌نویسی سهام پرسپولیس و استقلال

قربان زاده: رئیس جمهور بر واگذاری سرخابی‌ها تاکید داشت

قربان زاده: رئیس جمهور بر واگذاری سرخابی‌ها تاکید داشت
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس گفت: تا شهریورماه سال آینده باید کمتر از ۵۰ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار دولت باشد.

به گزارش شهر بورس، پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس فردا آغاز می‌شود. در همین خصوص نشست خبری این پذیره نویسی در فرابورس برگزار شد.

در این نشست که با حضور حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، مباحث مختلفی در خصوص مشکلات موجود در راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه و برنامه‌های پیش رو مطرح شد که مشروح آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

در ابتدای نشست خبری پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه اتفاقی است که سال‌هاست منتظرش بودیم.

او در ادامه عنوان کرد: این دو باشگاه میراث ورزشی هستند و در دل میلیون‌ها هوادار جا دارند و این وظیفه مسئولان وزارت ورزش و وزارت اقتصاد را بیشتر می‌کند.

قربان‌زاده گفت: خصوصی‌سازی این دو باشگاه از سال ۷۶ مطرح و شد و از سال ۸۸ باشگاه‌ها در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری قرار گرفتند و این اتفاق فردا مصادف میلاد امام حسین (ع) محقق خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری بلوکی این دو باشگاه با تاکید بر اینکه باید تا شهریورماه سال آینده کمتر از ۵۰ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار دولت باشد، گفت: مذاکرات برای عرضه بلوکی آغازشده، شرکت‌های‌ بزرگ که توانایی و علاقه‌مندی و از همه مهم‌تر اهلیت و صلاحیت را دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او در ادامه عنوان کرد: واگذاری به صورت مزایده خواهد بود اما به دلیل جایگاه خاص این دو باشگاه نسبت به اهلیت سهامدار مدیریتی حساسیت ویژه‌ای وجود دارد. رئیس‌جمهور نیز روی این موضوع تاکید ویژه داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: بورس امروز 14 اسفند | سبزپوشی بزرگان با لیدری خودرو


سهامداران هیجان‌زده نشوید

مدیرعامل فرابورس ایران نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه پروژه ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه، بزرگ و پرچالش بود، گفت: ورود من به فرابورس با آغاز جدی این پروژه همراه شد. همکاری سازمان خصوصی‌سازی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بسیار عالی و ستودنی بود.

او در ادامه عنوان کرد: محیط قانونی فعالیت دو باشگاه در بازار سرمایه را به هر دو باشگاه تبیین کردیم. موارد افشای اطلاعات هر دو باشگاه به طور کامل انجام شده است.

فدایی گفت: از همه دست‌اندرکاران و مردم خواهشمندیم که در معاملات از ایجاد هرگونه هیجان خودداری کنند، ایجاد هیجان در هر سهمی شامل قانون مقابله با تخلفات سازمان بورس می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد: با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی در عرضه اولیه سهام، هر سهام‍دار خرد می‌تواند برای خرید سهام هرکدام از باشگاه‌ها ۳۰۰ هزار تومان درخواست ثبت کند. سرمایه‌گذاران حتماً اطلاعیه‌ها را مطالعه کنند.

او گفت: فرابورس یک پلتفرم خریدوفروش سهام است و توصیه به خریدوفروش هیچ سهامی ندارد.

پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس

مدیرعامل فرابورس درباره نظارت‌های حاکم بر روند معاملات سهام سرخابی‌ها و سایر مسائل مهم در روند پذیره‌نویسی سهام گفت: عددی که فردا در پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، به عنوان قیمت عرضه اولیه تعیین می‌شود، توسط کارشناسان رسمی دادگستری و هیئت واگذاری تأیید شده است.

وی ادامه داد: اگر کانالی اغواگری کند مثل سایر سهام، ورود کرده و برخورد می‌کنیم، در معاملات ثانویه فرابورس، هم معاملات و هم فضای مجازی رصد می‌شود.

فدایی در ادامه پذیره نویسی سهام استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: از این به بعد مدیران باشگاه‌ها به فعالیت‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت درآمدی بپردازند و اجازه دهند قیمت‌گذاری را بازار انجام دهد. مانند سایر سهام مورد معامله در بازار سهام، نظارت دائمی بر روند معاملات این دو سهام وجود دارد و در صورت بروز هرگونه دستکاری قیمتی، معاملات تأیید نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: هشدار به خریداران سهام پرسپولیس و استقلال؛ سرمایه‌تان بلوکه می‌شود


تحقق رویای ۳۰ ساله

در ادامه این نشست سردار آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم خانه شیشه‌ای بسازیم، گفت: قصد داریم از این به بعد در بازار سرمایه شفاف باشیم و قصد داریم از معدن فوتبال با مشارکت مردم، ثروت تولید کنیم.

او در ادامه عنوان کرد: همیشه ترسانده بودند که این دو تیم امنیتی هستند، اما رئیس‌جمهور تصمیم را گرفتند.

فردا آغاز یک اتفاق بزرگ در فوتبال حرفه‌ای ایران است و مردم مالکان باشگاه‌هایی می‌شوند که همیشه در کنار این باشگاه‌ها بودند.

در ادامه این نشست رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز گفت: یک رویای ۳۰ و چندساله فردا به حقیقت می‌پیوندد، نخستین بار در سال ۶۸ این موضوع مطرح شد، و بعد از سال‌ها این پروژه بزرگ و ملی محقق می‌شود.

پرسش و پاسخ

قربان زاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت: عرضه فردا یک تیر با چند نشان است، پول هم در باشگاه می‌رود، هم سهامدار خرد منتفع می‌شود و هم مردم. پس اساساً مردم باید مطالبه کنند پول به خزانه دولت نرود، برای همین به روش فعلی عرضه اولیه انجام می‌شود تا پول به سهامدار عمده نرسد بلکه به شرکت تزریق شود.

فردا این دو باشگاه ۱۰۰ درصد خصوصی نمی‌شوند بلکه سفری آغازشده که فردا تازه ایستگاه نخست است و قطار روی ریل در حال حرکت است.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان