تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 58088

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

میثم شوشتری: روند صعودی جدید بورس از هفته آینده تا اواخر مهر است

میثم شوشتری: روند صعودی جدید بورس از هفته آینده تا اواخر مهر است
میثم شوشتری کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روند صعودی بورس از هفته آینده آغاز شده و تا اواخر ماه آینده ادامه داشته باشد.

میثم شوشتری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، گفت: اگر نرخ تورم پایین‌تر از انتظارت منتشر شود، به نظر می‌‎رسد که روند بازار سرمایه از هفته آینده تا آخر مهرماه احتمالا مثبت خواهد بود.

وی افزود: از طرف دیگر اگر احیای برجام تا پایان شهریور انجام شود شرکت‌های خودرویی، بانکی و به طور کل ریالی رشد قابل توجهی خواهند داشت و شرکت‌های دلاری کمی افت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: رشد نمادهای کوچک نکته روشن بورس در روزهای اخیر


میثم شوشتری با اشاره به تاثیر نرخ دلار بر بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: اگر قیمت دلار در مدار صعودی بماند، بسیاری از سهم‌های کوچک رشد می‌کنند و سهم‌هایی که شاخص ساز هستند با رشد کمتری ادامه فعالیت خواهند داد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر قیمت دلار به سقف ۳۲ هزار تومان سوق یابد قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها رشد خواهند داشت تا شاخص کل به یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد برسد.

میثم شوشتریبه تشریح نقش بازارهای جهانی و تحولات بین‌المللی بر اقتصاد ایران پرداخت و تصریح کرد: تورم اروپا و آمریکا و نرخ بهره‌ای که قرار است تا چند وقت دیگر اعلام شود که احتمالا مجددا ۰/۷۵ خواهد بود، برای بازار سرمایه ایران و قیمت دلار بسیار موثر است.


بیشتر بخوانید: معاملاتی متعادل با گرایش مثبت در انتظار بورس


وی یادآور شد: ممکن است با این اتفاق بازار ارز دیجیتال و طلا روند نزولی به خود بگیرند و کامودیتی ها کمی رشد داشته باشند که البته در بازار ایران هنوز پول به سمت این گروه نمی‌رود. تنها کامودیتی های مانند سنگ آهن و فلزات مورد استقبال هستند.

میثم شوشتری در پایان عنوان کرد: شاید رشد نرخ دلار بر صنعت نفت و پالایشگاهی تاثیر مثبت بگذارد و بازار به سمت مثبت حرکت کند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات