فارابی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر : 45716
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای منافع سهامداران در قانون بودجه ۱۴۰۱ بازار سرمایه لحاظ می‌شود بسته هستند

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار:

منافع سهامداران در قانون بودجه ۱۴۰۱ بازار سرمایه لحاظ می‌شود

منافع سهامداران در قانون بودجه ۱۴۰۱ بازار سرمایه لحاظ می‌شود

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: درمورد قانون بودجه ۱۴۰۱ در حوزه بازار سرمایه، پیگیری‌ها از طرف سازمان بورس در حال انجام است تا منافع سهامداران نیز در آن لحاظ شود.

به گزارش شهر بورس، علیرضا ناصرپور در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس ۲۰۲۱، ضمن تقدیر از همکاری سازمان مناطق آزاد کیش، اظهار داشت: ۱۶ سال پیش در چنین روزهایی، قانون بازار بهادار ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که نقطه عطفی در بازار سرمایه به حساب می‌آید.

وی افزود: طی این ۱۶ سال‌، بازار سرمایه مسیر پر فراز و نشیبی طی کرده و تنوع قابل قبولی از نهادهای مالی و ابزارها را در آن شاهد هستیم. برخی از این نهادها و ابزارها عمق قابل توجهی به دست آورده‌اند و باید بر روی عمق‌بخشی سایر نهادها نیز تلاش کنیم.

بانک آینده
بیشتر بخوانید: واکنش سازمان بورس به انتقادات از تصویب قانون جدید برای نهادهای مالی

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در یک دهه گذشته رواج یافته و ۵۵۰ میلیارد تومان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ۳۶ هزار میلیارد تومان در سبدگردان در حال گردش است. البته با توجه به حجم و بزرگی بازار سرمایه لازم است تلاش و عمق بیشتری اتفاق بیفتد. این اتفاق هم در راستای تلاشی بود که فعالان بازار انجام داده‌اند.

ناصرپور ادامه داد: سازمان بورس، سیاست خود را علاوه بر توسعه نهادها و ابزارهای مالی از نظر کمی، توسعه آنها از نظر کیفی را نیز مدنظر قرار خواهد داد. یکی از اولین موضوعات مطرح شده در هیئت مدیره سازمان بورس، ورود استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سهامی به بورس بوده است.

وی درمورد اقدامات انجام گرفته برای راه‌اندازی بورس بین‌الملل، خاطرنشان کرد: درخواستی از طرف شورای عالی مناطق آزاد مبنی بر ایجاد بورس بین‌الملل وجود داشت که بررسی آن در جریان است و باید تمام ابعاد آن مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: تک سهم شدن در بورس؛ فرصت یا تهدید؟

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به بیان تاثیرات قوانین بودجه و قیمت‌گذاری دستوری بر بازار سرمایه پرداخت و گفت: درمورد قانون بودجه ۱۴۰۱ در حوزه بازار سرمایه، پیگیری‌ها از طرف سازمان بورس در حال انجام است تا منافع سهامداران نیز در آن لحاظ شود. درمورد قیمت گذاری دستوری نیز این امید و انتظار وجود دارد که بحث قیمت آن بر حوزه کالاها برطرف شود. بسیاری از این شرکت‌ها که با بحث قیمت‌گذاری دستوری دست و پنجه نرم می‌کنند، سهام‌شان در بورس میان بخش قابل توجهی از سهامداران در حال معامله است و اکثر آنها نیز صاحبان سهام عدالت هستند.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

پراپ تریدینگ

کمان