شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 45664
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تک سهم شدن در بورس؛ فرصت یا تهدید؟ بسته هستند

یادداشت/

تک سهم شدن در بورس؛ فرصت یا تهدید؟

تک سهم شدن در بورس؛ فرصت یا تهدید؟

با کاهش ارزش معاملات و ادامه بازار رکودی، رصد اخیر بازار حکایت از استقبال بر روی تک سهم‌ها در پاییز 1400 دارد و سهامداران متضرر هر روزنه ای را امیدی برای جبران زیان می‌بینند.

شهر بورس – رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه: بارها اصطلاح تک سهم شدن را شنیده‌اید، سرمایه‌گذاری در یک سهم خاص یا گرایش به سهام شرکت‌هایی که با ورود پول و بازیگر یا خبر و شایعه‌ای در مرکز توجه قرار می‌گیرند و به دوراز جو عمومی کل بازار و حتی صنعت مربوطه رشد می‌کنند.

نوسان‌گیران که معاملات چند روزه انجام می‌دهند و نیازی به تشکیل سبد سهام ندارند، بیشتر سودای چنین سهامی را دارند و رصد کنندگان تحرکات لحظه ای بازار هستند.

ماحصل این انتخاب دو روی سکه است، از یک طرف احتمال به دست آوردن سود مناسب کوتاه مدت و جبران بخشی از ضرر دارایی و از طرفی دیگر، خواب سرمایه. اگرسهم درستی را انتخاب نکرده باشید یا اینکه خبر بدی ناگهانی برای سهم منتشر شود، ریسک خود را افزایش داده اید یا در صورتی که به دلیل عدم شفافیت مدت نامشخصی سهم بسته شود، خواب پول را همراه دارد.

بیشتر بخوانید: معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار

در نظر داشته باشیم که همیشه افرادی خبرهای رانتی از یک سهم دارند و با خیال راحت تری اقدام به خرید آن سهم می‌کنند اما بازهم احتمال ریسک‌های غیر منتظره برای‌شان وجود دارد.

پس اگر علاقه و وسوسه شما را به سمت این سهم‌ها می‌کشاند، سعی کنید تنها بخشی از سبد را به این نوع دارایی اختصاص دهید، هرچند اگر سهم مربوطه بنیادی و دارای سابقه معاملاتی شفاف و میانگین حجم معاملات مناسب باشد، انتخاب بهتری است.

ماحصل سپردن کار به دست شانس و اقبال و رفتارهای هیجانی به بهانه جا ماندن، نمی‌تواند عایدی دیگری جز ضرر بیشتر و استرس برایتان به ارمغان بیاورد.

اگر سرمایه زیادی را وارد شرکت کوچکی کنید، فروختن آن با حجم زیاد به راحتی ممکن نخواد بود و احتمال دارد به اصطلاح گیر بیفتید!

بیشتر بخوانید: معاملات بی‌حد و اندازه بزرگ‌ترین تله برای یک سهامدار

این نوع معامله در بازار، نیاز به تمرکز بیشتری در تحرکات سهم دارد و انرژی و زمان بیشتری را برای انتخاب نقطه مناسب خرید و فروش خود باید صرف کنید و از آنجایی که بازیگران آن یکباره اقدام به خروج و شناسایی سود می کنند خریداران عقب نشینی کرده و موج فروش به راه می افتد.

همواره درصد کمی از سهامداران سود مناسبی از آن به دست می آورند.

اینها بخشی از واقعیت های بازار ماست، قبول یا عدم تایید ما حقیقت را تغییر نمی دهد، این ما هستیم که باید مهارت و اطلاعات خود را افزایش دهیم و نسبت به ریسک پذیری خود به انتخاب یا عدم انتخاب یک موقعیت معاملاتی اقدام کنیم و در صورت عدم حصول نتیجه، بهانه ای مانند عدم آگاهی، نداشته باشیم.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان