تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر : 84472

مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می‌شود

مقبره الشعرا مرجع گردشگری تبریز می‌شود
شهردار تبریز گفت: با ساماندهی مجموعه فرهنگی و تاریخی مقبره الشعرا، شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در تبریز خواهیم بود.

به گزارش شهر بورس، یعقوب هوشیار در بازدید از آخرین وضعیت پروژه ساماندهی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا اظهار کرد: پروژه مقبره الشعرا یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری است که  علاوه بر خود مجموعه محیط پیرامون آن نیز مورد بازسازی و همگون‌سازی با بنای اصلی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تکمیل صفه شمالی این بنای فرهنگی در شهریور سال گذشته افزود: صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با ۲۵۰۰ مترمربع مساحت در دست اجرا است.

هوشیار با اشاره به بهره‌برداری از صفه جنوبی مقبره‌الشعرا همزمان با عید سعید غدیر خم افزود: همزمان با صفه جنوبی مقبره‌الشعرا، پارک مقبره‌الشعرا نیز در ضلع جنوبی با ۵ هزار مترمربع وسعت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: کفسازی، مبلمان و نصب آبنمای موزیکال این پارک با معماری سنتی و مدرن نیز در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است.


سالن های ورزشی شهرداری پر رونق ترین مراکز تفریحی در تبریز


شهردار تبریز همچنین خاطرنشان کرد: همگون‌سازی معابر پیرامون مجموعه مقبره‌الشعرا در ۱۲ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، پروژه دیگری است که همزمان با صفه جنوبی در دست اجرا قرار دارد.

مقبره‌ الشعرا مرجع گردشگری تبریز می‌شود

به گفته یعقوب هوشیار، با اتمام ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا، این بنای تاریخی و فرهنگی در فصل گردشگری تبریز میزبان میهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

مجموعه مقبره‌الشعرا با  قدمت حدود ۸۰۰ سال که در محله قدیمی «سرخاب» تبریز و در ضلع شرقی خیابان ثقه الاسلام و شمال محله قدیمی «ششگلان» واقع شده بر اساس منابع تاریخی، پیکر حدود ۴۱۰ شاعر و ادیب ایرانی ادوار مختلف تاریخی کشور را در خود جای داده و از مکان های ارزشمند و مهم گردشگری کهن شهر تبریز به شمار می رود.

مقبره الشعرا، آرامگاه شاعرانی مانند استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی معروف به شهریار، اسدی طوسی، قطران تبریزی، مجیرالدین بیلقانی و خاقانی شیروانی است.

منبع: شهریار

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان