تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 91518

معیار انتخاب دستگاه‌های استخراج بیت کوین چیست؟

معیار انتخاب دستگاه‌های استخراج بیت کوین چیست؟
پیش از خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید یک سری معیارها را مد نظر قرار داده و به آن‌ها توجه کنید؛ اما ماینر چیست؟

به گزارش شهر بورس، پیش از خرید دستگاه استخراج بیت کوین باید یک سری معیارها مانند قیمت، میزان انرژی مصرفی و قدرت هش دستگاه را مد نظر قرار داده و به آن‌ها توجه کنید؛ اما ماینر چیست؟ و کدام روش برای استخراج بیت کوین مناسب است؟ به دلیل تنوع این دستگاه‌ها و همچنین روی کار آمدن دستگاه‌های به‌روز، بسیاری افراد در انتخاب و تصمیم‌گیری دچار سردرگمی خواهند شد.

به همین دلیل در این مقاله جهت معرفی بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین و بررسی ویژگی‌های فنی آن‌ها، اطلاعات جامعی را به مخاطبان ارائه می‌دهیم. در ادامه برای آشنایی با این معیارها که می‌توانند تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنند، با ما همراه باشید.

1 1

ماینر چیست؟

ماینر یا Asic اصطلاحی است که به کلیه دستگاه‌های استخراج رمزارزها گفته می‌شود. دستگاه ماینر در هر ثانیه هزاران هزار هش تولید و عملیات پیچیده‌ای را پردازش می‌کند تا در نهایت در این فرایند میلیون‌ها تراکنش را تأیید و با دستگاه‌های دیگر رقابت کند.

طبق گفته والکس، ماینینگ‌ (Mining) در حوزه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، فرآیندی است که به وسیله آن تراکنش‌های این ارزها تأیید و ثبت می‌شوند و به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود؛ که در نهایت به استخراج رمزارز مورد نظر منتهی می‌شود. ماینینگ از طریق استفاده از سخت‌افزارهای خاصی به نام دستگاه‌های ماینر (Miner) انجام می‌شود. دستگاه ماینر، ابزارهای سخت‌افزاری قدرتمندی هستند که برای حل مسائل ریاضی پیچیده به نام الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) استفاده می‌شوند. این الگوریتم مبتنی بر محاسبات مشکل است و نیازمند قدرت پردازشی بالا می‌باشد. هر چقدر قدرت پردازشی این دستگاه بیشتر باشد، احتمال حل مسئله و در نتیجه دریافت پاداش (معمولاً بیتکوین) بیشتر می‌شود.

روش‌های متنوعی جهت تحلیل دستگاه بیت کوین وجود دارد که همگی نیازمند کسب دانش بوده تا باعث کاهش ضرر شوند. اینکه چه سخت‌افزاری را برای استخراج تهیه می‌کنید، در میزان موفقیت شما تأثیر مستقیم دارد. در ادامه به معرفی انواع معیارهای انتخاب دستگاه بیت کوین، جهت ارائه پاسخ به سؤال ماینر چیست و نکات مهم آن‌ها خواهیم پرداخت.

2 1

نرخ هش دستگاه‌های استخراج بیت کوین

نرخ هش در واقع نوعی محاسبات ریاضی است که بیان می‌کند دستگاه شما چه مقدار بیت کوین را در ثانیه می‌تواند استخراج کند. هرچه میزان این عدد بیشتر باشد، شانس رسیدن فرد به جواب معادله بلاک بیت کوین بیشتر خواهد شد. در شبکه بلاکچین، هر بلاک مشخصاتی دارد و بر اساس میزان مشارکت، پاداش به دارنده دستگاه ماینر تعلق می‌گیرد.

در واقع کلیه استخراج‌کنندگان بیت کوین به دنبال یافتن تابع هش هستند؛ زیرا این تابع پیش‌بینی نشدنی است و بستگی به عددی دارد که دستگاه نشان می‌دهد، به این ترتیب که هرچه دستگاه بتواند در یک ثانیه اعداد تصادفی بیشتری نشان دهد، شانس رسیدن به عدد اصلی بیشتر خواهد بود.

در ادامه پاسخ به سؤال ماینر چیست باید گفت: طبیعی است که همه در این عملیات به دنبال کسب پاداش بلاک‌ها باشند؛ زیرا استخراج، فرایندی رقابتی است و استخراج‌کننده موفق کسی است که زودتر این عدد را حدس بزند. لازم به ذکر است که افراد بهتر است ماینری با قدرت هش بالا خریداری کنند. قدرت هش دستگاه‌های مدرن بین 336 مگاهش برثانیه تا 14 میلیون تراهش برثانیه متفاوت است.

3

میزان برق مصرفی دستگاه‌های استخراج بیت کوین

در ارتباط با میزان برق مصرفی، توجه به این نکته مهم است که هر چه دستگاه استخراج، قدرت هش بالاتری داشته باشد، برق بیشتری نیز مصرف خواهد کرد. برای شناسایی دقیق عملکرد این دستگاه و پاسخ به سؤال ماینر چیست؟ بهتر است قبل از خرید ماینر با کارشناسان فروش مشورت کرده و میزان برق مصرفی را به وات در نظر بگیرید تا بدانید قبضی که در پایان ماه دریافت می‌کنید چقدر است.

قیمت برق مصرفی در نقاط جغرافیایی مختلف، متفاوت است و به گرمسیری یا سردسیری بودن منطقه و فصول مختلف بستگی دارد. استفاده از برق خانگی برای دستگاه‌های استخراج بیت کوین محدودیتی ندارد؛ اما قطعا به‌صرفه نخواهد بود و مشکلات قانونی نیز به دنبال خواهد داشت. از طرفی وجود سروصدای زیاد به همراه تولید گرما از جمله مشکلات دیگر ماینر بیت کوین است.

قیمت دستگاه‌های استخراج بیت کوین

با اینکه از سال 1398 ورود دستگاه‌های بیت کوین به ایران قانونی شد، ولی همواره تهیه یک ماینر کار سختی بوده و نیازمند دقت است. مشکلات خرید ماینر چیست؟ از جمله مشکلات پیش روی این دستگاه‌ها، تعرفه‌های گمرک و نوسانات قیمت دلار است. چنانچه به صورت غیرقانونی اقدام به راه‌اندازی یک مزرعه استخراج کنید، مقامات قانونی می‌توانند مزرعه را تعطیل و در پی آن فرد خاطی را نیز جریمه کنند.

در حال حاضر قیمت ماینرهای موجود در بازار از 80 دلار تا 7 هزار دلار متنوع است. پس چنانچه تمایل به تهیه این دستگاه دارید، علاوه بر سه معیار قبلی، هزینه‌های واردات آن به ایران را نیز در نظر بگیرد. لازم به ذکر است که اگر بیت کوین نتواند هزینه دستگاه، برق و دیگر موارد را تأمین کند، به مرحله سوددهی نخواهید رسید.

انواع روش‌ استخراج بیت کوین

از آن‌جایی که روش‌های مختلفی برای استخراج بیت کوین وجود دارد، علاقمندان می‌توانند بسته به شرایط خود و تجهیزات ممکن، اقدام به کسب سود از این طریق کنند. مشهورترین روش استخراج، استفاده از دستگاه ماینر است؛ زیرا این دستگاه‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند. برای استفاده از این دستگاه‌ها کافی است به صورت قانونی و با کسب مجوز، اقدام به استخراج و کسب سود کنید.

همچنین علاوه بر دستگاه ماینر، از طریق رایانه‌های خانگی و موبایل نیز می‌توان اقدام کرد؛ اما باید بدانید روند استخراج نیازمند دستگاهی با قدرت و توان محاسباتی بالاست. در برخی مواقع در صورت ممکن بودن روش استخراج با روش‌هایی غیر از ماینرهای اختصاصی، ممکن است رایانه یا گوشی دچار آسیب شده و کار را با اختلال مواجه کند.

استخراج بیت کوین بدون دستگاه

یکی دیگر از روش‌های پیش روی علاقمندان جهت استخراج بیت کوین، استخراج ابری است که این گزینه برای زمانی مد نظر است که فرد بودجه یا امکان تهیه دستگاه‌های استخراج را نداشته باشد. البته کلاهبرداری در این روش بسیار بالا بوده و اعتماد به شرکت‌هایی که کار استخراج ابری می‌کنند، بسیار سخت است.

اگر افراد بتوانند یک شرکت معتبر استخراج ابری پیدا کنند؛ به طوری که ریسک کلاهبرداری را به حداقل برسانند، استخراج ابری مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزایای‌ آن‌ها این است که دیگر نگران جایی برای دستگاه‌های استخراج و همچنین قبض‌های سنگین برق نخواهید بود.

استخراج ابری روشی ارزان‌تر و ساده‌تر برای استخراج است، با این تفاوت که فرد سود پایین‌تری از استخراج آورده و هیچگونه کنترلی بر فرایند ندارد.

4

آینده روشن

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت بیت‌ کوین در سال‌های آینده روند صعودی دارد که سود بیشتری در بر خواهد داشت. در صورتی که نسبت به معیارهای انتخاب دستگاه اطلاعات لازم را داشته باشید، قطعا سرمایه‌گذاری موفق را تجربه خواهید کرد.

سرمایه‌گذاری موفق باید با آگاهی از شرایط، ریسک و خطرها باشد تا میزان ضرر را پایین آورده و پربازده باشد. در این مقاله سعی بر آن بود که ضمن پاسخ به سؤال ماینر چیست، روش استفاده و استخراج را بررسی و ارائه کنیم تا علاقمندان به کسب سود، از مطالب ذکر شده بهره بگیرند.

منبع :

https://wallex.ir/blog/what-is-crypto-miner/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان