صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 83338

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

مردم هنوز از اتفاقات 99 دلخور هستند/ گروه های ریالی مستعد رشد

مردم هنوز از اتفاقات 99 دلخور هستند/ گروه های ریالی مستعد رشد
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مردم هنوز از اتفاقات 99 دلخور هستند، گفت: اعتماد مردم به بازار به هنوز به طور کامل بازنگشته است.

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال اظهار داشت: واقعیت این است که بازار سرمایه فراز و فرودهای زیادی داشت و ما مدتی بازار سرمایه را زیر ارزش داشتیم و شرایط چندان جذاب نبود و همچنین بازار ما از رشد شارپی دلار هم جا مانده بود.

وی ادامه داد: البته این خاصیت بازار سرمایه است که گاهی از ارزش دلاری پیشی می‌گیرد و گاهی از آن جا می‌ماند همانطور که در سال ۹۹ بازار سرمایه با دلار فاصله خیلی زیادی گرفت.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه از اوایل پاییز سال گذشته بازار رشد خودش را شروع کرد و همگام با دلار شد، عنوان کرد: از آنجایی که دلار رشد چندانی دیگر پس از آن پیدا نکرد بازار هم به یک حالت اعتدالی رسید.

وی در خصوص گروه های مستعد رشد بازار گفت: با توجه به اخبار برجامی فکر می‌کنم که گروه‌های بانکی و خودرویی کمی شرایط بهتری داشته باشند، البته توصیه نمی‌کنم سهامداران تمام سبدشان را به این دو گروه اختصاص دهند بلکه اگر پنج سهم در سبدشان دارند سه سهم را به گروه‌های دیگر و دو سهم را به این گروه اختصاص دهند.

پیام الیاس کردی

الیاس کردی در خصوص رقبای بازار سرمایه در بازار موازی هم ابراز کرد: با توجه به شرایط بورس احساس می‌شود مردم هنوز دلخور هستند و هنوز خاطره بد سال ۹۹ را دارند و شاید اصلاح های اخیر هم کمی آنها را ناامید و دلخور کرده است به همین دلیل ما هنوز نسبت به بازارهای دیگر در ایران کوچک تر هستیم.


بیشتر بخوانید: وضعیت بورس ۱۷ خرداد ۱۴۰۲


وی ادامه داد: فکر می‌کنم رقیب ما فراگیر نشدن بورس در ایران است و به نظرم ما به آن سطحی نرسیدیم که با بازارهای موازی رقابت کنیم که برای این کار هم ارزش بازارمان را با ارزش بازارهای موازی مقایسه می‌کنم که بسیار بسیار کوچکتر از بازاری مثل ملک است.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: اگرچه از هر نظر ارزش یک کارخانه بدون نگاه به گزارش‌های مالی آن بهتر از یک ساختمان هفت طبقه است اما ارزش مارکت آن کارخانه و کارخانه هفت طبقه را اگر نگاه کنیم ارزش مارکت کارخانه بسیار پایین تر می‌باشد و این بسیار دردناک است.

الیاس کردی در خصوص سه ساله شدن رسانه شهر بورس هم گفت: شهر بورس رسانه‌ای به شدت عزیز برای من است. این عزیز بودن جدا از اینکه دوستان من در این مجموعه هستند به دلیل مستقل بودن این رسانه است که هر نکته‌ای را که ببینند انعکاس می‌دهند و این ارزشمند است. شاید رسانه‌های دیگری هم در این عرصه داشته باشیم اما مستقل بودن در رسانه چیز ارزشمندی است.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان