تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 128559

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب به دیدار رئیس دانشگاه تبریز رفت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب به دیدار رئیس دانشگاه تبریز رفت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب با رئیس دانشگاه تبریز دیدار کرد.

به گزارش شهر بورس، فرزاد شکری در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، ذیل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، به ساخت بیش از 14 هزار مسکن در این شرکت از مجموع سبد 70 هزار واحدی شرکت گروه، در عمر سی و سه ساله شرکت شمال‌غرب اشاره کرد و با ذکر اینکه در حال حاضر این شرکت سه هزار و سیصد واحد مسکونی در دست اجرا دارد، به برنامه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب برای افزایش سبد تولید به 6 هزار واحد مسکونی تا نیمه اول سال جاری در چارچوب برنامه بازگشت به ریل اصلی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب همچنین در این دیدار دغدغه‌های مدیریت شرکت در حوزه مبانی نظری و فکری و نیز مطالعات علمی راهبردی را، در دو دسته مبانی نظری و حوزه تکنولوژی‌های ساخت طبقه‌بندی کرد و افزود: با توجه به مطالعاتی که داشته‌ایم الگوی سکونتی و مبانی نظری در حوزه سکونت و مفاهیم پایه‌ای خانه، در شصت هفتاد سال اخیر، با رویکردی علمی مورد مطالعه و مداقه قرار نگرفته است، و تولیدات خانه در کشورمان به برخی ناهنجاری‌ها منجر شده است، که از همین منظر به حوزه مطالعات نظری ورود پیدا کرده‌ایم و در حال مطالعه دیدگاه، مدل و الگوی هر دو دسته کشورهای درحال توسعه و توسعه‌یافته هستیم و از همکاری با فعالیت‌های دانشگاهی در این موضوعات استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم که پژوهش‌های علمی را در حوزه‌های عملی اجرایی کنیم؛ به خصوص که این موضوع در بستر توسعه کسب و کارها در قلمرو اقیانوس آبی قرار دارد و هنوز کسی به آن ورود جدی نکرده و مقالات به صورت عملیاتی اجرایی نشده است.

شکری در ادامه با تاکید بر آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب برای ورود به حوزه تکنولوژی‌های ساخت به عنوان حامی و شتاب‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه‌های مطالعاتی مربوط به تکنولوژی‌های سازه، تکنولوژی‌های پایدارسازی خاک و حوزه تکنولوژی‌های مربوط به عملیات‌های اجرایی مربوط به تاسیسات و نازک‌کاری را از جمله موارد مناسب برای همکاری علمی برشمرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب با اشاره به این که در حالی که عمر مفید ساختمان در دنیا 90 تا 120 سال است و این رقم در ایران بین 25 تا 30 سال است حوزه نگهداشت ساختمان و افزایش عمر مفید آن را از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری علمی دانست.

شکری در ادامه با اشاره به پروژه ناویا به عنوان یکی از پروژه‌های بازآفرینی خلاق شهری کشور، با ذکر این که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب در این پروژه توسعه اقتصادی منطقه را در نظر داشته است و افزایش قیمت رخ داده در محدوده پیرامونی پروژه را که تا سه و نیم برابر متوسط افزایش قیمت در کل تبریز بوده است، به عنوان یکی از عوامل توانمندسازی ساکنان منطقه اطراف پروژه دانست. وی همچنین انتخاب و احصاء طرح این پروژه از طریق برگزاری مسابقه ملی معماری را به عنوان مزیتی در اجرایی کردن الگوی سکونتی معاصر و فناوری‌های نو در پروژه ناویا ذکر کرد و ادامه داد: پروژه ناویا از بسیاری جهات از جمله تعریف فضای اجتماعی برای سکونت در رده‌های بالای پروژه‌هایی است که در خاورمیانه در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب با اشاره به خریدهای مجازی انجام شده از شرکت، توسط هموطنان ساکن خارج از کشور را نشان از اعتبار و خوشنامی برند شرکت دانست و این امر را مهم‌ترین داشته شرکت در روند پیشرفت و توسعه آن قلمداد کرد.

در ادامه این دیدار ریاست دانشگاه تبریز نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید دانش‌بنیان، ارتقای مداوم متکی بر نوآوری و فن‌آوری را لازمه پیشرفت کشور و تحقق این نوع از ارتقای پیش‌رونده را منوط به استفاده از ظرفیت‌های گوناگون از جمله ظرفیت‌های قانونی دانست.

نصرالله‌زاده در ادامه با اشاره به ویژگی الهام‌بخشی خانه‌ها که حاصل نوآوری در معماری است، این مساله را در شکلدهی جذاب فضای شهری و سازگاری آن با سبک زندگی ایرانی اسلامی را از مولفه‌های بارزی دانست که لازم است در طراحی خانه‌های ایرانی لحاظ شوند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه تاکید کرد: مساله طراحی واحدهای مسکونی، در کنار نوع شهرسازی و مقاومت ساختمان‌ها، همگی مواردی است که می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای همکاری دانشگاه با شرکت‌های ساختمانی‌ای مثل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب را توسعه دهد.

نصرالله‌زاده در ادامه خطاب به شکری اضافه کرد: شما خود به عنوان سازنده صاحب دانشگاهید؛ با این تفاوت که دانشگاه یک ویژگی جوشش هم دارد که استاد و دانشجو در آن به طور مداوم در حال پژوهش و مطالعه و تحقیق و بررسی منجر به نوآوری است.


بیشتر بخوانید:رضا غلامعلی‌پور سرپرست تامین سرمایه سپهر شد


وی افزود: مرکز رشد دانشگاه تبریز در از مرکز رشد به پردیس تبدیل شده و در حال تبدیل به پارک علم و فنآوری است و رتبه علمی دانشگاه در رتبه بندی شانگهای 200 پله ارتقاء یافته است و این جوشش دانشگاه را نشان می‌دهد.

نصرالله‌زاده در ادامه این دیدار با اشاره به این امر که فعالان بخش صنعت که دارای توانمندی و تجربه هستند و درد آشنا در هر حوزه تخصصی هستند باید اعلام نیازهای پژوهشی را بر عهده بگیرند ادامه داد: حل مشکلات اعلامی بخش صنعت وظیفه دانشگاه است اما متاسفانه پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه به درستی برقرار نشده است. در واقع روابط جسته و گریخته غیر موثری وجود دارد که باید با روابط ارگانیک و منسجم و بهم پیوسته و مداوم جایگزین شود.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه این دیدار بر آمادگی این دانشگاه به توسعه همکاری‌ها تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد این ارتباط دو سویه و به هم پیوستن دانش و صنعت بتواند در جهت توسعه نقش و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه موثر واقع شود.

در ادامه این دیدار پورزیاد، مدیر مرکز رشد فناوری و نوآوری دانشگاه تبریز، با اشاره به فعالیت چهار شرکت در حوزه مهندسی عمران در آن مرکز با اشاره به بند ت ماده 11 قانون جهش دانش‌بنیان، شرکت‌هایی که در فرابورس حضور داشته باشند و سرمایه ثبتی آن‌ها بالای یک سیم سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور باشد، که مبلغ 330 میلیارد تومان را شامل می‌شود، این امکان را دارند که با مراکز دانشگاهی وارد همکاری شده و اعتبار مالیاتی‌شان را در دانشگاه ها به عنوان هزینه‌کرد استفاده کنند. در واقع به عنوان مثال می‌توان مرکز نوآوری عمران و ساخت و ساز را ایجاد کرد بدون این که لازم باشد شرکت از محل اعتبارات خود هزینه‌ای انجام دهد. این در حالی است که شرکت امکان بهره‌برداری 25 ساله از نتایج این تحقیقات را خواهد داشت.

اما اگر میزان سرمایه یا مالیات شرکت‌ها اجازه چنین سرمایه گذاری‌ای را ندهد می‌توان از بخش دیگر بند ت برای همکاری استفاده کرد که طبق آن می‌توان در بخس تحقیق و توسعه با همان اعتبار مالیاتی شرکت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی حمایت کرد که این امر با استفاده از سامانه اعتبار 14 ممکن می‌شود.

در مورد نهضت ملی مسکن نیز زمینه‌های همکاری موثری وجود دارد که به ویژه با توجه به دقت نظر استاندار جدید استان‌مان می‌تواند با پشتوانه اساتید خبره‌ای که در دانشکده عمران دانشگاه تبریز فعالیت دارند در همکاری‌های مشترک، بسیار اثرگذار باشد؛ به ویژه که آقای طلعت اهری در این دانشکده از یک درصد دانشمندان تاثیرگذار جهانی است. از این جهت دانشکده عمران دانشگاه تبریز در طرح و پیشبرد ایده بهینه‌سازی مصالح ساختمانی در جهان شناخته شده است. از این نظر نیز همکاری در پروژه‌های عمرانی می‌تواند باعث کاهش 30 درصدی قیمت تمام شده بشود.

در پایان این دیدار فرزاد شکری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، به عنوان قدم اول همکاری‌های فیمابین، آمادگی این شرکت برای حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویان به تعداد سه عنوان در حوزه عمران، چهار عنوان در حوزه برق و مکانیک، سه عنوان در حوزه منابع انسانی و سه عنوان در حوزه معماری و شهرسازی را اعلام کرد تا با معرفی از طرف دانشگاه تبریز با حضور در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب ضمن آشنایی با شرکت، با طرح مسائل مطروحه توسط شرکت، نسبت به انتخاب موضوع رساله و پایان‌نامه اقدام کنند.

همچنین شکری از واگذاری کلیه آزمایشات بتن و میلگرد پروژه‌های شرکت به آزمایشگاه تبریز به عنوان گام دوم همکاری نام برد و در ادامه بر همکاری شرکت با شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب به دیدار رئیس دانشگاه تبریز رفت

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 11 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان