صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 51021

چهار عاملی که بورس را به گزینه مناسب سرمایه گذاری تبدیل می‌کند

محمد حشمتی: سهام شاخص ساز در اردیبهشت ماه بهتر عمل می کنند

محمد حشمتی: سهام شاخص ساز در اردیبهشت ماه بهتر عمل می کنند
محمد حشمتی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که سهام شاخص ساز در اردیبهشت ماه عملکرد بهتری خواهند داشت. وی می‌گوید: در اردیبهشت اوضاع سهام بزرگ بهتر خواهد بود.

محمد حشمتی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره دلایل رشد بورس، اظهار داشت:عواملی مانند « کسری بودجه شدید دولت و تداوم تورم»، «ادامه جنگ روسیه و اوکراین که باعث حفظ قیمت کامودیتی‌ها در سطوح بالا می‌شود»، « انتشار گزارش‌های خوب پایان سال مالی شرکت‌ها منتهی به آخر اسفند و نزدیکی فصل مجامع» و «عدم دستیابی به یک توافق مشخص بین ایران و آمریکا که این وضعیت باعث شده قیمت دلار به کمتر از 25 هزار تومان نرسد.»؛ چهار عاملی است که باعث شده بازار سهام کماکان گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شود.

وی افزود: هرکدام از چهار آیتم فوق‌الذکر به اتمام رسیده یا برعکس شود، می‌تواند ترمز بازار را بکشد. توافق برجام و کاهش نرخ دلار، اتمام فصل مجامع، آتش‌بس در جنگ اوکراین و روسیه و همچنین پوشش کسری بودجه از روش‌های غیر پولی؛ عواملی هستند که هرکدام از آنها می‌تواند به تنهایی ترمز بازار را بکشد.


بیشتر بخوانید:افق روشن بازار سرمایه در اقتصاد ایران


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «رشد بورس تا کجا ادامه دارد؟»، گفت: تا فصل مجامع یعنی حوالی خردادماه، سطح یک میلیون و 500 هزار واحد برای شاخص حفظ می‌شود و اگر هم اصلاح موقتی داشته باشیم، دوباره شاخص سریعاً این سطح مهم را پس خواهد گرفت.

محمد حشمتی ادامه داد: در روزهای رشد بورس در فروردین ماه، سهام کوچک عملکرد بهتری داشتند و در همین راستا، به نظر می‌رسد در اردیبهشت اوضاع سهام بزرگ بهتر خواهد بود. با این وجود، میان سهام کوچک دارویی‌ها را بهتر از بقیه می دانم.

وی در پایان یادآور شد: در افق یک ساله می‌توان گفت که برندگان بازار سرمایه در میان همه صنایع، شرکت‌های دی پی اس محور هستند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان