صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 85922

محمدرضا اعلمی در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد؛

اهداف بالاتر در انتظار بازار سرمایه

اهداف بالاتر در انتظار بازار سرمایه
سید محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه گفت: هرگونه خبری محکوم به پذیرفتن واقعیت بازار است که بورس اهداف بالاتری را لمس خواهد کرد.

سید محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره روند بازار تا پایان سال اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره روند بازار صحبت کنیم باید جهات مختلفی را بررسی کنیم؛ به لحاظ آیتم‌های بنیادی بازار ما همچنان ارزنده است و توقع عددهای بالایی در شاخص داریم.

وی ادامه داد: به لحاظ ریسک‌های سیستماتیکی که به بازار تحمیل می‌شود ممکن است به دلیل مسائل اقتصادی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باشد و سرمایه گذاران احتمال تعدیل قیمت ارز را دارند، این اخبار روی بازار سایه سنگینی انداخته و توقعی که از حرکت بازار داریم را گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بازار نهایتا راه خودش را می‌رود و هرگونه خبر یا اخباری که به بازار وارد می‌شود در نهایت محکوم به پذیرفتن واقعیت بازار هستند که این بازار ارزنده است و قیمت‌های بالایی را تجربه خواهد کرد.

وی در خصوص صنایع مستعد رشد گفت: صنایع محصولات غذایی صنعت خوبی است که فارغ از ریسک‌ها توقع سودآوری خوبی می‌توانند داشته باشند.

اعلمی با اشاره به فصل برگزاری مجامع ابراز داشت: وقتی صحبت از تحلیل بنیادی می‌کنیم رویکردهای مختلفی وجود دارد بهترین کار این است که به سراغ عملکرد شرکت‌ها برویم یعنی به لحاظ تحلیل بنیادی به سراغ سود و زیان و عملکرد شرکت‌ها برویم، وقتی شرکتی دارای عملکرد مثبت و رو به رشد است و قیمتش در فصل جاری نسبت به سال قبل بیشتر از تورم است این شرکت برای سرمایه گذاری مناسب نیست.


بیشتر بخوانید: بورس یک حرکت صعودی به سهامداران بدهکار است


محمدرضا اعلمی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازارهای موازی که رقیب بازار بورس هستند، توضیح داد: شخصا توصیه من ورود به بازار بورس است چون هم به کمک به اقتصاد کشور بوده و هم اینکه اگر پول ما به جایی به جز بازار بورس برود به تورم کمک خواهیم کرد که به ضرر خود ماست، همچنین فکر نمی‌کنم بازارهای رقیب جذاب باشند.

5843527955576373112 121

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان