شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
کد خبر : 64647

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

محدودیت گاز صنایع پتروشیمی/ تاثیر این اتفاق بر بورس چیست؟

محدودیت گاز صنایع پتروشیمی/ تاثیر این اتفاق بر بورس چیست؟
انتشار نامه محدودیت گاز صنایع پتروشیمی نگران‌هایی را برای سهامداران این صنعت به وجود آورده اما تاثیر این اتفاق بر بازار سرمایه چیست؟

شهر بورس – امیر ملک زاده: با فرارسیدن فصول سرد سال و افزایش مصرف گاز در کشور، بار دیگر بحث محدودیت گاز صنایع مطرح شد که در در نخستین گام، بحث محدودیت گاز صنایع پتروشیمی به میان آمد.

عصر امروز (دوشنبه) نامه‌ای مبنی بر محدودیت در مصرف گاز طبیعی صنایع پتروشمی منتشر شد که بر اساس این نامه، میزان مصرف گاز 10 شرکت پتروشیمی تا سقف 4.3 درصد کاهش خواهد یافت.

مجتمع‌های مرجان، مسجد سلیمان، زاگرس، شیراز، فن آوران، مارون، بندر امام، فجر، پردیس و متانول کاوه؛ 10 مجموعه‌ای هستند که در این نامه به آنها اشاره شده است.


بیشتر بخوانید: پتروشیمی ها در برزخ


با توجه به پذیرفته شدن سهام اکثر این شرکت‌ها در بازار سرمایه و نگرانی سهامداران نسبت به مشکلات ایجاد شده برای صنایع، نیما میرزایی متخصص صنعت پتروشیمی و کارشناس بازار سرمایه به تحلیل تاثیر محدودیت گاز صنایع پتروشیمی بر بازار سرمایه پرداخت.

نیما میرزایی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره تاثیر محدودیت گاز صنایع پتروشیمی بر کارکرد شرکت‌ها، اظهار داشت: اثر کوتاه مدت این اتفاق، افت تناژ تولید در کنار آسیب احتمالی به تجهیزات مجتمع بوده و در بلندمدت موجب فرار سرمایه از توسعه صنایع مادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بورس در انتهای مسیر نزولی


وی با اشاره به تاثیر محدودیت گاز صنایع پتروشیمی بر سهام این شرکت‌ها، خاطرنشان کرد: این اتفاق طبیعتاً بر روی سهام تاثیر منفی خواهد داشت ولی از آن رو که موضوع مسبوق به سابقه و محتلمی بود، بخشی عمده اثرش را در عدم رشد و نزول نمادهای این گروه گذاشته و در آینده در حد یکی، دو روز تاثیر منفی قابل توجه بر تابلوی این گروه نخواهد داشت.

این متخصص صنعت پتروشیمی و کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه مشکلات جامع‌تر و نسبتاً بزرگ تری از جمله نرخ دلار نیما و نرخ بهره کم ریسک را دارد و این موضوع علی‌رغم اهمیت نسبی و حوزه‌ای خود، چالش اول بورس به حساب نمی‌آید.

نیما میرزایی

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان