شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر : 55146

همایش شرکت‌های دانش بنیان بازار سرمایه دورنمای آینده

مجید عشقی: به دنبال تسهیل ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه هستیم

مجید عشقی: به دنبال تسهیل ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه هستیم
مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار از تلاش‌های این سازمان برای تسهیل در ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران در همایش شرکت‌های دانش بنیان بازار سرمایه دورنمای آینده، اظهار داشت: هنوز در کشور ما سهم عمده ارزش بازار مربوط به شرکت‌های دارایی محور است. کماکان ۳۰ شرکت برتر ما دارایی محور هستند که این اتفاق در همه جای دنیا برعکس است.


بیشتر بخوانید : در مجمع نوری چه گذشت؟


وی افزود: امیدواریم فعالان صنعت و سیاست گذاران حاکمیت هم این فرصت را فراهم کنند تا دانش بنیان‌ها به جایگاه واقعی خود برسند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به ظرفیت‌های بازار سرمایه در کمک رسانی به شرکت‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: استراتژی خروج در شرکت های دانش بنیان یکی از موضوعاتی است کنه با آن مواجه هستیم. بحث عرضه اولیه‌ها و ایجاد نقدشوندگی برای این شرکت جزوی از آنهاست. پیش از این هم شرکت‌هایی داشتیم که بخشی از فعالیت آنها دانش بنیان بودند.

مجید عشقی

عشقی ادامه داد: با عرضه سهام تپسی در بازار سرمایه، شرکت کاملا مبتنی بر فناوری را وارد بازار کردیم و باید این راه ادامه پیدا کند. همچنین مسیری پیش‌بینی کردیم که ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه هموارتر شود.

وی یادآور شد: امسال در حجم و اندازه تامین مالی جمعی تغییراتی انجام شد. تامین مالی جمعی طی دو سال اخیر آغاز شده و در ابتدای مسیر قرار دارد.


بیشتر بخوانید : نوری چهارمین نماد پربازده بورس در ۱۴۰۰


رئیس سازمان بورس درمورد صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و خصوصی گفت: به دلیل ساختار خاص صندوق‌های جسورانه من شخصا معتقدم که عملکرد آنها موفق نبود. در صندوق‌های جسورانه ظرفیت بالایی برای جذب نقدینگی وجود دارد، اما باید تغییراتی در ارکان صندوق‌ها داشته باشیم.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 9 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان