شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 50642

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مجید عبدالحمیدی: بورس در فصل بهار صعودی است

مجید عبدالحمیدی: بورس در فصل بهار صعودی است
مجید عبدالحمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود که بازار در فصل بهار روند صعودی داشته باشد تا در اواخر این فصل به محدوده یک میلیون و 800 هزار واحد هم برسد.

مجید عبدالحمیدی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره تغییر دامنه نوسان، اظهار داشت: دامنه نوسان ثابت در سهام به خاطر مشکلاتی که ایجاد می‌کند به‌جز بورس ایران، در هیچ بورسی وجود ندارد. این محدوده‌‌‌ نوسان ثابت معمولاً برای شاخص است و اگر شاخص کل بیش از مقداری تعیین شده نوسان کند، بازار با سازوکار خودکار برای چند دقیقه متوقف خواهد شد.

وی افزود: افزایش دامنه نوسان در شرایط فعلی باعث افزایش گردش نقدینگی و ورود پول‌های درشت به بازار سرمایه هم می‌شود، اما هدف اصلی این افزایش‌ها، برچیده شدن صف‌های خرید و فروش است.


بیشتر بخوانید: بورس هفته آینده چه می شود؟


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت گروه‌های مختلف بورسی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در یک سال گذشته بسیاری از نمادهای بازار به سودهای خوبی رسیده‌اند و از طرف دیگر بازار هم رشد چندانی نداشته است، پیش‌بینی می‌شود که بازار در فصل بهار روند صعودی داشته باشد تا در اواخر این فصل به محدوده یک میلیون و 800 هزار واحد هم برسد.

مجید عبدالحمیدی ادامه داد: بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس بیشتر از سایر بازارهاست و از آنجایی که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند مسکن و خودرو و … خروج حباب است، به نظر می‌رسد در ادامه سال ۱۴۰۱ هم بورس بیشتر روند صعودی را داشته باشد.

وی به تشریح مهم‌ترین دلایل افت بورس در سال گذشته پرداخته و عنوان کرد: رشد بالا در 6 ماه نخست سال 99 از یک طرف و قیمت‌گذاری‌های دستوری بر روی برخی از صنایع مانند خودرو و فولاد و انتشار بیش از اندازه اوراق برای جبران کسری بودجه از دلایل نزول بازار و سهام در سال گذشته بود.


بیشتر بخوانید: بازار بورس در هفته ای که گذشت چگونه بود؟


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «آیا سهامداران امسال می‌توانند امیدوار به جبران ضررهای خود در بورس باشند یا خیر؟»، گفت: یکی از دغدغه‌های سهامداران خرد پس از زیان‌های سنگین در سال 1399 و 1400 این بوده که چه زمانی می‌توانند به اصل پول خود دست پیدا کنند و همیشه در هر جمعی از من این سؤال پرسیده می‌شود.

مجید عبدالحمیدی یادآور شد: این موضوع به طور کامل قابل پیش‌بینی نخواهد بود و برای هر سهمی می‌تواند جواب متفاوت باشد اما به طور کلی می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته برای بورس سال بهتری خواهد بود. افزایش قیمت کامودیتی‌ها و تورم سالانه در کشور، اهرمی برای افزایش قیمت محصولات شده است که این باعث افزایش سودآوری بعضی از صنایع و در ادامه شاخص بورس خواهد بود.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان