شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 50569

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر فروردین چه می شود؟

بورس هفته آخر فروردین چه می شود؟
هشت کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، وضعیت بازار سرمایه در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده و به سوال «بورس هفته آینده چه می شود؟» پاسخ دادند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روند متعادلی داشت و روزهای مثبت و منفی را سپری کرد. با توجه به اخبار مخابره شده به بازار طی روزهای اخیر وضعیت بورس در هفته آینده برای سهامداران جای سوال دارد که بورس هفته آخر فروردین چه می شود؟؟

بورس هفته آخر فروردین چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته آینده پیگیر شده است.

حسن حسین نیا، مهدی ساسانی، مجتبی سلطانی، مهرناز سلطانی، حسین مرید سادات، مهدی مسلم پور، نیما نائینیان و زهرا هادی؛ هشت کارشناسی هستند که به سوال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آینده چه می شود؟»؛ پاسخ داده‌اند.

یادآور می‌‎شود؛ اسامی کارشناسان به ترتیب حروف الفبا ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در سال 1401


بورس هفته آینده چه می شود؟

حسن حسین نیا

با پایان معاملات بازار سرمایه در هفته اخیر، تا حدود زیادی از اثرات ابلاغیه وزارت صمت کاسته شد و انتظار می‌رود در روزهای آینده واکنش‌ها به این دستورالعمل همچنان ادامه داشته باشد.

در سطح جهانی شاهد کاهش سطح قرنطینه‌های مرتبط با پاندمی کرونا هستیم که می‌تواند محرک خوبی برای برخی کامودیتی ها به حساب بیاید و البته سیاست‌های کنترلی چین بر زنجیره فولاد با کنترل واردات و صادرات می‌تواند تهدیدکننده رشد نرخ‌های این زنجیره باشد.در کنار آنچه گفته شد حاشیه‌های ارز ترجیحی در داخل کشور همچنان ادامه دارد و البته میزان این ارز رفته‌رفته کمتر می شود که عملاً نشان دهنده حذف آن در آینده خواهد بود.

برآیند آنچه گفته شد نشان می‌دهد می‌توان در هفته پیش رو شاهد بازاری نسبتاً با ثبات و نوسانی بود و همچنان با توجه به وجود ریسک‌های غیر سیستماتیک ، انتظار داشت که شاخص کل هم‌وزن در مقایسه با شاخص کل ، شرایط به‌مراتب بهتری را تجربه کند.

در این هفته، اقبال به صنایع ریالی پیش‌بینی می شود و در صنایع دلاری می‌توان شرایط را بین پتروپالایشی ها و فلزات اساسی متفاوت ارزیابی کرد.

حسن حسین نیا

مهدی ساسانی

معاملات بورس در هفته آینده می‌تواند متعادل و در برخی نمادهای شاخص ساز به صورت منفی دنبال شود، اما بقیه نمادها شرایط مثبتی داشته باشند.

مهدی ساسانی: استقبال از شرکت های EPS دار افزایش می یابد

مجتبی سلطانی

بورس در هفته آینده نوسانی و هیجانی  خواهد بود. سهم‌هایی که زودتر راهی مجمع شده و بخش قابل توجهی از سود خود را میان سهامداران توزیع و سریعاً آن را پرداخت کنند همچنان کم ریسک‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند.

مجتبی سلطانی: ریسک بازار کاهش یافته است

مهرناز سلطانی

در صورتی که بازار درگیر تعرفه فولاد، سیمان و پتروشیمی نشود مخصوصاً در روزهای ابتدایی هفته آینده شاهد رشد در صنایع خودرویی و پالایشی خواهیم بود. در غیر این صورت، اوایل هفته به طور کلی شاهد یک بازار خنثی هستیم و در برخی نمادها رشد خفیفی هم وجود دارد.

از دوشنبه با افزایش دامنه نوسان، شوک مثبتی به بازار وارد شده و روند صعودی جدیدی تا آخر هفته شکل خواهد گرفت. طبق تحلیل شاخص صنایع، سهام با پتانسیل، گروه‌های سرمایه‌گذاری، زغال سنگ و محصولات فلزی هستند.

مهرناز سلطانی - عقلانیت به بورس برگشته است

حسین مرید سادات

پیش‌بینی می شود در هفته آینده شاهد تقابل جذابی بین فروشندگان و خریداران باشیم. عده‌ای از فعالان بازار، قیمت‌های کنونی را برای خرید مناسب می‌دانند و معتقدند که شاخص کل می‌تواند در ابتدا به سمت سطح یک میلیون و 500 هزار واحد و سپس به سمت یک میلیون و 600 هزار واحد حرکت کند. عده دیگر، فروشندگانی هستند که معتقدند رالی صعودی بازار به اتمام رسیده است.

در تابلوی معاملاتی روز چهارشنبه گذشته، عملکرد بازار نسبتاً خوب بود، اما در شاخص کل واگرایی دیده می شود که امیدوار هستیم آر اس آی، خط روند را به سمت اهداف بالاتر بشکند.

حداقل برای روز شنبه، بازاری مثبت پیش‌بینی می‌شود، اما یکشنبه روز مهمی برای بازار به حساب می‌آید که امیدوارم یکشنبه‌های عرضه را نداشته باشیم، چراکه در محدوده مقاومتی بسیاری قوی قرار داریم. شاخص هم‌وزن هم در نزدیکی مقاومت معتبر خود قرار گرفته و امیدوارم اتفاقات عجیب در بازار رخ ندهد.

با توجه به بالا بودن ارزش معاملات می‌توانیم بازار را در هفته آینده مثبت پیش‌بینی کنیم، اما اگر خبر ناخوشایندی در رابطه با برجام یا سایر حوزه‌های مدیریتی کشور مخابره شود می‎تواند بر روی بازار تأثیر بگذارد.

بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در سال 1401 چیست؟

مهدی مسلم پور

در دو روز نخست هفته، بازار صعودی است و در سایر روزهای هفته شاهد روندی متعادل در سهام خواهیم بود. سهام کوچک به استراحت نیاز دارند و اقبال خریداران به شاخص سازها بیشتر می‌شود.

بورس هفته آینده چه می شود؟

نیما نائینیان

قطعاً روند صعودی بازار در هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد. به‌جز نمادهایی که رشد خوبی داشتند، صنایع دلاری و ریالی بازار، از ظرفیت رشد برخوردار هستند. با افزایش حجم و ارزش معاملاتی که اتفاق افتاده، بورس وارد فاز رونق شده است و هفته خوبی برای آن پیش‌بینی می شود.

ممکن است در این هفته، گروه‌های خودرویی و دارویی با نوساناتی مواجه شده و افت کنند، اما روند بانکی‌ها و بزرگان گروه فلزات اساسی صعودی باشد. هفته آینده، هفته رشد صنایع پالایشی است.

نیما نائینیان

زهرا هادی

با توجه به موقعیت تکنیکالی، کلیت بازار در حالت تعادل (نه ترس و نه خوش‌بینی سهامداران)  قرار دارد و در حال حاضر معامله گران کم ریسک منتظر اتمام اصلاح‌های زمانی و شکست مقاومت‌های روندی هستند.

برای هفته آینده می‌توانیم انتظار بازاری متعادل را داشته باشیم و این روند تا جلب اطمینان از طرف سرمایه‌های کلان که وابسته به مشخص شدن تکلیف جریانات سیاسی است، ادامه باید. هفته آینده افزایش تقاضا می‌تواند در نمادهایی اتفاق بیفتد که طی روزهای گذشته رشد قابل توجهی نداشته‌اند.

بورس هفته آینده چه می شود؟ - زهرا هادی

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان