شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر : 51872

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

مجتبی دیبا: بورس با دیدگاه تورمی رشد می کند

مجتبی دیبا: بورس با دیدگاه تورمی رشد می کند
مجتبی دیبا، کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود چشم انداز تورمی که در میان عوام است و افزایش تورم در کالاها، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه با دیدگاه تورمی افزایش یابد که این موضوع می‌تواند خود را در سهام ریالی نشان بدهد.

مجتبی دیبا در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: از ابتدای هفته و با توجه به رشد قیمت جهانی نفت حرکات خوبی در پالایشی‌ها پیش‌بینی می‌شد که این حرکات امکان سوق دادن کلیت بازار و شاخص کل به سمت کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را داشت. از طرفی می‌توان انتظار یک برگشت موجی شکل به سطح یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد وجود داشته باشد و حتی امکان دارد این اتفاق پس از رسیدن به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رخ بدهد.

وی افزود: در صورتی که سناریوی اول اتفاق بیفتد، امکان دارد شاخص کل بالاتر از سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: روند صعودی ملایم بورس ادامه دار است


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر بورس، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت سیاست‌های انقباضی در بانک های مرکزی و مخصوصا فدرال رزرو، در کامودیتی‌ها اثر بگذارد اما این‌طور نشد و به‌طور کل این اتفاق برای اقتصاد جهان خوب نیست. با بالاتر رفتن نرخ بهره آمریکا، فشار کامودیتی و تقاضای دلار در جهان افزایش می‌یابد و در این حالت کامودیتی‌ها افت میکنند. در شرایط کنونی در بازار ما حفظ کامودیتی مهم است.

مجتبی دیبا ادامه داد: معامله‌گران بزرگ جهان بر این باور بودند که حتی اگر جنگ اوکراین و روسیه اتفاق نمی افتاد باز هم به دلیل پمپاژ پولی که به خاطر کرونا در اقتصاد جهان اتفاق افتاد رشد بالایی در تورم در جهان رقم می‌زد که بیشتر به‌خاطر انباشت نقدینگی در جهان باشد تا جنگ.

مجتبی دیبا

وی درمورد تاثیر برجام بر بورس یادآور شد: بحث کامودیتی‌ها و برجام بر بازار تاثیر بالایی دارد. اخبار خوبی از مذاکرات مخابره می‌شد که شاید در انتهای بهار برجام تحقق یافته تلقی شود. این موضوع می‌تواند برای سهام جامانده مانند بانکی‌ها و برخی از خودرویی‌ها خبر خوبی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: با وجود چشم انداز تورمی که در میان عوام است و افزایش تورم در کالاها، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه با دیدگاه تورمی افزایش یابد. این موضوع می‌تواند خود را در سهام ریالی نشان بدهد.


بیشتر بخوانید: پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران از طریق سجام


مجتبی دیبا در پاسخ به این سوال که «آینده خودرو و خساپا چه خواهد شد؟»، گفت: نمادهای خودرو و خساپا از نمادهای کمتر حرکت کرده بازار طی این روزها هستند که هنوز کمی به اصلاح نیاز دارند تا پس از آن رشد خود را آغاز کنند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان