شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر : 58042

قیمت طلا و ارز امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

قیمت طلا و ارز امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
قیمت طلا و سکه امروز 23 شهریور 1401 اعلام شد.

بازار طلا و سکه امروز با افزایش قیمت همراه بوده است.دلار هم با روند افزایشی در بازار معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و ارز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ روند افزایشی داشت و سکه نیز در کانال ۱۴ میلیون تومانی صعودی بود. قیمت دلار هم در کانال ۳۱ هزار تومانی در حال افزایش بود. به اعتقاد کارشناسان سیگنال‌های پیرامون پرونده اتمی ایران مهمترین عامل نوسان قیمت در بازارها بوده است. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

روند افزایشی قیمت در بازارهای مالی از جمله طلا و سکه امروز هم ادامه داشت. قیمت دلار با یک جهش وارد کانال ۳۱ هزار تومانی شد و معاملات غیرقانونی فردایی نیز حاکی از رشد دوباره قیمت دلار است.

همچنین طلا نیز در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به نوسان پرداخت و در پایان روز با رشد قابل توجهی نسبت به روز قبل به کارش پایان داد. سکه امامی نیز با رشد ۳.۷ درصدی رشدی بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرد.

به باور کارشناسان سیگنال‌هایی که بازارهای داخلی از تحولات برجامی دریافت کردند عامل اصلی جهش‌های قیمتی اخیر بوده است. از همین رو گفته می‌شود روند رو به رشد قیمت طلا و ارز به دلیل سکون دیپلماتیک حاکم بر مذاکرات ادامه‌دار خواهد بود.


بیشتر بخوانید: معاملاتی متعادل با گرایش مثبت در انتظار بورس


دیروز در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

طلا و سه دیروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۳۱۶ تومان داد و ستد می‌شود. این در حالیست که طلا دیروز با روند افزایشی در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نوسان داشت.

قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته حدود ۳.۷ درصد رشد کرده است. قیمت سکه طرح قدیم نیز روند افزایشی داشته و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۳۸۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

با توجه به نوسانات پردامنه بازارهای مالی در روزهای اخیر و همزمانی آن با انتشار اخبار ناامیدکننده پیرامون وضعیت برجام، فعالان بازار انتظار دارند امروز نیز شاهد رشد قیمت‌ها باشند. اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر بعید بودن احیای برجام در آینده نزدیک یکی از مهمترین این سیگنال‌ها بود.

از طرفی هم مسئله برگزاری نشست شورای حکام با هدف بررسی پرونده اتمی ایران بر این روند تاثیر گذاشته است. ابهاماتی که پیرامون صدور یا عدم صدور قطعنامه در این نشست باعث شده تا فضای بازارهای مالی اندکی ملتهب باشد. از همین رو برخی از کارشناسان اعتقاد دارند روند افزایشی قیمت طلا و ارز در بازارهای داخلی کماکان ادامه خواهد داشت.

آخرین نوسانات دلار

دلار دیروز در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی با روند افزایشی به کار خود پایان داد. امروز معاملات در بازار آزاد با قیمت در محدوده ۳۱ هزار تومان آغاز شد. در ادامه فعالان این حوزه شاهد رشد قیمت ارز بودند و تا لحظه تهیه این گزارش دلار در محدوده ۳۱ هزار تومان و با شیب صعودی به نوسان ادامه داده است.

طبق اعلام برخی کانال‌های تلگرامی آخرین معاملات نقدی دلار با قیمت حدودی ۳۱ هزار و ۳۳۰ تومان انجام شد. روند افزایشی قیمت معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است و این معاملات وارد کانال بالاتر شده است. طبق برخی گزارشات نرخ فردایی دلار نیز در محدود ۳۱ هزار و ۶۲۰ تومانی در نوسان است.

پیش‌بینی قیمت دلار

بازار ارز نیز دیروز مانند سایر بازارهای مالی تحت تاثیر تحولات سیاسی قرار داشت. برگزاری نشست شورای حکام در وین و همچنین نشست خبری رافائل گروسی، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله سیگنال‌هایی بودند که به بازارهای داخلی داده شد.

انتشار اظهارات وزیر خارجه دولت بایدن نیز از جمله مهمترین این سیگنال‌ها بود که موجب صعودی شدن نرخ ارز در بازار شده است. البته این روند در روزهای گذشته و پس از انتشار بیانیه تروئیکای اروپایی درباره پرونده اتمی ایران آغاز شده بود.

از همین رو انتظار می‌رود این روند تا زمانی که نشست شورای حکام به پایان نرسیده ادامه داشته باشد. کارشناسان نیز اعتقاد دارند امکان جهش نرخ دلار به کانال ۳۲ هزار تومان وجود دارد اما پایداری در این کانال کمی بعید به نظر می‌رسد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 3 =

پراپ تریدینگ

کمان