شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 13135

قیمت بیت‌کوین افزایش می‌یابد؟

به گزارش شهر بورس، امیر عباس‌امامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ارزش بیت کوین مانند هر دارایی دیگر بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، اظهار کرد: ۱۰ سال پیش تعداد کسانی که در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت داشتند کمتر از یک میلیون نفر و قیمت این ارز ۵۰ دلار به ازای هر

به گزارش شهر بورس، امیر عباس‌امامی در گفت‌وگویی با بیان اینکه ارزش بیت کوین مانند هر دارایی دیگر بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، اظهار کرد: ۱۰ سال پیش تعداد کسانی که در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت داشتند کمتر از یک میلیون نفر و قیمت این ارز ۵۰ دلار به ازای هر بیت کوین بود و در حال حاضر بنا به آمار سایت باینانس تعداد فعالان این ارز دیجیتال به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده و این افزایش تقاضا ارزش این ارز را افزایش داده است.
این کارشناس حوزه اقتصاد بلاکچین با بیان اینکه بازار بیت کوین در کوتاه مدت قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: پیش بینی‌های موجود روند ارزش بیت کوین در بلند مدت را مثبت ارزیابی کردند و حتی گمانه زنی‌های از افزایش ارزش هر بیت کوین تا یک میلیون دلار در ۱۰ یا ۲۰ ساله آینده نیز وجود دارد.
وی با اشاره به افزایش اخیر قیمت بیت کوین بیان کرد: افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر به دلیل خرید و حضور شرکت‌های بزرگ اتفاق افتاده است، در گذشته تقاضا برای خرید توسط افراد صورت می‌گرفت، اما در ماه‌های اخیر برخی از شرکت‌های بزرگ با سردمداری افراد مشهوری مانند ایلان ماسک وارد این بازار شدند و شاهد افزایش سه برابری قیمت آن در بازار بودیم.
امامی عنوان کرد: پیش بینی افزایش و یا کاهش ارزش بیت کوین در کوتاه مدت امکان پذیر نیست کما اینکه در سال گذشته شاهد نوسانات فراوانی در این حوزه بودیم.
این کارشناس حوزه اقتصاد بلاکچین بیان کرد: بیت کوین به دلیل خدمات تکنولوژیک و کارکرد مناسب خود را در قامت کالایی ارزشمند ارائه کرده است و نمی‌توان با انگ زنی مانند حباب و کلاهبرداری آن را مخدوش کرد.
به گفته وی؛ در حال حاضر ۱۰ هزار نوع ارز دیجیتال در جهان وجود دارد و ۷۰ درصد ارزش ارزی‌های دیجیتال مروبط به بیت کوین و ۳۰ درصد باقی ماننده مروبوط به پلتفرم اترنیوم است.
وی افزود: زمانی که با فضای هیجانی ناشی از افزایش چندبرابری ارزش بیت کوین مواجه می‌شویم، برخی از سودجویان با ارائه ارز‌های بی ارزش و مقایسه توکن‌های خود با بیت کوین سعی در فریب مردم دارند، به همین منظور افزایش آموزش و آگاهی نقش مهمی در جلوگیری از این دست کلاه برداری‌ها دارد.
امامی با بیان اینکه در حاضر هیچ کدام از ارز‌های رایج در جهان پشتوانه طلا و نقره ندارد، تصریح کرد: از زمان برتون وودز هیچ بانک مرکزی پشتوانه طلا و نقره متناسب با دارایی خود ندارد و ارزش ارز تنها به عرضه و تقاضا، پذیرش جهانی و توافق ضمنی جامعه مخاطبان استوار است.
این کارشناس حوزه اقتصاد بلاکچین ادامه داد: بیت کویین به دلیل ارائه خدماتی مانند غیر قابل هک بودن، سرعت انتقال بالا، بدون دریافت کارمزد و تراکنش تضمینی توانسته جایگاه مناسبی برای خود کسب کند.
وی ادامه داد: برای مهاجرت به ارز دیجیتال باید خدمات جدید و پیشرفته تری ارائه شود، اصولا ایجاد ارز جدید به منزله حذف بیت کوین نیست بلکه تنوع خدمات دهی در سایر سرویس‌های دیگر ایجاد می‌شود مانند اترنیوم که خدماتی را در قالب سند‌های الکترونیکی بدون نیاز به کاغذ را ارائه می‌دهد.
به گفته وی؛ رمز ارز‌های داخل پلتفرم‌های دیگر مانند خون در بدن است و هر کدام کاربرد خود را دارد و توکن‌های داخلی در مقیاس محلی نیز ارائه می‌شود.
امامی با بیان اینکه بیت کوین در سال‌های اخیر خود را به روز رسانی کرده است ادامه داد: محدودیت ۵ تراکنش در ثانیه برای بیت کوین مناسب ارزی دیجیتال که می‌خواهد در قامت جهانی فعالیت کند، نیست، اما سایر خدمات آن توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
امامی با اشاره به نقش ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها اظهار کرد: در صورت رفع مشکلات سیاسی و حقوقی کشور، ارز‌های دیجیتال می‌تواند برای تبادلات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این کارشناس حوزه اقتصاد بلاکچین ادامه داد: اگر با کشور‌های دیگر یک کنسرسیوم و بلاکچین دولتی تشکیل دهیم و تبادلات کشور‌ها از این طریق صورت گیرد در بلند مدت می‌تواند این ارز دیجیتال جای دلار را بگیرد و هژمونی دلار را از بین ببرد.
وی افزود: برای توسعه ارز‌های دیجیتال نیاز به ایجاد یک رگولاتوری هستیم و قوه قضاییه به عنوان یک نهاد حاکمیتی می‌تواند در قالب یک رگولاتور نقش مهمی در توسعه ارز‌های دیجیتال داشته باشد.
منبع: میزان

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان