صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر : 93738

در گفت‌وگو با شهر بورس؛

هشدار یک کارشناس بورس به فروشندگان سهام؛ ضرر خواهید کرد!

هشدار یک کارشناس بورس به فروشندگان سهام؛ ضرر خواهید کرد!
فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه گفت: در یک بازه یک ساله فروشندگان سهام در مقایسه با سایر بازارها از یک سود مناسب جا خواهند ماند.

فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت این روزهای بازار سرمایه اظهار داشت: بزرگترینو بیشترین ریسکی که این روزها به بازار تحمیل می‌شود به واسطه تصمیمات یک‌سویه ذی نفعان است و تغییر در مقررات، قوانین و زیرساخت‌های قانونی معاملات است که قابلیت پیشبینی پذیری را از بین برده و این مساله بی‌اعتمادی را دامن می‌زند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بازار سرمایه مانند سایر بازارها متاثر از اقتصاد و تورم حادث شده در کشور است اما از نظر عملیاتی به نظرم این کاهش تورم آنگونه که مسئولان عنوان می‌کنند، رخ نداده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه متاثر از تصمیمات غیرکارشناسی و خلق‌الساعه است، گفت: به همین دلیل سود شرکت‌ها آسیب دیده و شاخص ما درجا می‌زند، هرچند شاخص نشان‌دهنده عمق و سطح بازار نیست زیرا از ابتدای سال از ۷۰۰ شرکت بورس و فرابورس بیش از ۱۲۰ شرکت بازدهی بالای ۵۰ درصدی داشتند و ۲۲۰ شرکت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بازدهی داشتند که این آمار نشان می‌دهد برآیند مثبت بوده اما شاخص آن را نشان نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید: بازار توافقی فرابورس چیست؟


وی ادامه داد: اعتقاد دارم بازار در سطح ارزنده‌ای قرار دارد چرا که اگر بازار بورس را با سایر بازارهای موازی مقایسه کنیم، بازار سرمایه بیش از ارزش ذاتی است و حتی بازار مسکن و خودرو که دچار حباب بودند با کاهش قیمت مواجه هستند اما جریان نقدینگی از نظر تئوریک مستعد ورود پول از جانب اشخاص حقیقی و کلیه سرمایه‌گذاران می‌باشد،به ویژه اگر نگاه دلاری داشته باشیم که از ۳۲۰ میلیارد دلار به مدار ۱۶۰ میلیارد دلار آمده‌ایم.

آقابزرگی خاطرنشان ساخت: ورود یا خروج پول حقیقی به معنی توصیف و واکنش مناسب بازار تلقی نمی‌شود همانطور که سال ۹۹ ورود پول حقیقی داشتیم. از نظر من در یک بازه یک ساله کسانی که در حال حاضر با فروش سهام خروج پول از بازار را دارند در مقایسه با سایر بازارها از یک سود مناسب جا خواهند ماند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان