صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر : 93622

بازار توافقی فرابورس چیست؟

بازار توافقی فرابورس چیست؟
بازار توافقی فرابورس ایران از شنبه 15 مهرماه بر اساس مفاد مندرج در "دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار شروع به فعالیت می کند.

به گزارش شهر بورس، سرمایه گذاران و فعالین محترم بازار سرمایه به اطلاع میرساند؛ بازار توافقی فرابورس ایران از روز شنبه مورخ /07/15 1402 و براساس مفاد مندرج در “دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار توافقی فرابورس ایران” مصوب 1401/08/11 هیات مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به فعالیت خواهد نمود.

برخی مشخصات و نحوه انجام معاملات در بازار مذکور به شرح ذیل ارایه میگردد:

.۱ مطابق بخش سه صورتجلسه سیصد و پنجاه و نهمین جلسه هیأت مدیره محترم شرکت فرابورس ایران مورخ /12/21 1401
در خصوص روزهاي معاملاتی و نحوه انجام معاملات اعم از ساعت آغاز و خاتمه جلسه معاملاتی با استناد به ماده هفت “دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار توافقی فرابورس ایران”، روزهاي معاملاتی این بازار از شنبه تا چهارشنبه هر هفته به استثناي ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 صبح تا 12:30 تعیین شد.

.۲ با استناد به ماده 8 دستورالعمل مذکور، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از صندوقهاي سرمایهگذاري قابل معامله و صندوق سرمایهگذاري مشترك در سهام، با درآمد ثابت و مختلط، با رعایت کلیه مقررات مربوط، امکان انجام معامله را خواهند داشت.

.۳ با استناد به ماده 9 دستورالعمل مذکور، کلیه کارگزاران باید قبل از انجام اولین معامله ، از مشتریان خود تأیید و امضاي «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک» را (پیوست این اطلاعیه)، اخذ کنند.

.٤ با استناد به ماده 10 دستورالعمل مذکور، دامنه نوسان روزانه قیمت و حجم مبنا در معاملات بازار توافقی اعمال نمیشود.

.٥ با استناد به ماده 11 دستورالعمل مذکور، انجام معاملات به صورت روزانه ممنوع است و امکان فروش سهام خریداري شده در روز جاري براي مشتریان وجود ندارد.


هشتمین بازار فرابورس راه اندازی می شود


.٦ با استناد به ماده 12 دستورالعمل مذکور، معاملات صرفاً به روش معامله بلوك و معامله عمده انجام خواهد شد و معاملات در بازار عادي امکانپذیر نخواهد بود.

.۷ با استناد به ماده 13 دستورالعمل مذکور، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاههاي معاملاتی نامک و صرفاً با اعتبار زمانی روز امکانپذیر است.

.۸ با استناد به ماده 14 دستورالعمل مذکور، ورود هر سفارش در سمت خرید باید به گونهاي باشد که مجموع حجم/ ارزش سفارشات فروش انتخاب شده براي معامله آن سفارش خرید به میزان حداقل یک دهم درصد از سرمایه پایه شرکت یا پنج میلیارد ریال (هرکدام کمتر است) باشد. در هر صورت، مجموع معاملات ناشی از یک سفارش خرید با نصاب کمتر از حجم یا ارزش مذکور انجام نخواهد شد.

.۹ با استناد به ماده 17 دستورالعمل مذکور، استفاده از اعتبار براي خرید سهام و حق تقدم سهام در نمادهاي معاملاتی اوراق بهادار ناشر بازار توافقی یا تخصیص اعتبار بر مبناي سهام ناشر بازار توافقی مجاز نیست.

لازم به تاکید است جهت اطلاع بیشتر از جزئیات نحوه درج و نحوه انجام معاملات در بازار توافقی میتوانید به “دستورالعمل درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار توافقی فرابورس ایران” مراجعه نمائید.

 

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان