شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
کد خبر : 56498

در گفت وگو با شهر بورس؛

فردین آقابزرگی: بیش از اندازه به برجام وزن ندهید

فردین آقابزرگی: بیش از اندازه به برجام وزن ندهید
فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه از سرمایه گذاران خواست که بیش از اندازه به برجام وزن نداده و تحلیل واقع بینانه داشته باشند.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با مباحث متغیرهای اقتصادی و ابهامات برجام، کارشناسان بازار سرمایه تحلیل‌هایی با وجود مفروضات خود خود ارائه می‌دهند، چراکه ما ابعاد اقتصادی برجام را نمی‌دانیم و تمامی اظهارنظرها شبیه گزارش توجیهی برای طرح توسعه یک شرکت است.

وی افزود: در این ۱۰ سال، برجام تحلیل‌های ما را با انحراف در پیش‌بینی ها مواجه کرده است که سبب ایجاد انتظار در خودمان می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ورود دلار به کشور در سال 94 پس از توافق هسته‌ای، خاطرنشان کرد: ورود ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور در مذاکرات برجام چه دستاوردی برای چرخه اقتصادی کشور داشت که با نرخ تورم، نرخ ارز و با شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف کننده در این سال ها همخوانی ندارد؟

فردین آقابزرگی ادامه داد: در توافقنامه‌ای که حداکثر می‌خواهیم ۷ میلیارد دلار از کره جنوبی بگیریم، وزن دادن بیش از اندازه به برجام، فقط ابهامات بیشتری را برای بورس ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال ومعادن و کدما


وی یادآور شد: در مقطع کنونی باید بیشتر به این نکته بپردازیم که آیا تناسب معقولی بین ارزش ذاتی و ارزش روز معاملاتی شرکت‌ها برقرار است یا خیر و با مفروضات فعلی و بدون در نظر گرفتن حالت‌های مثبت و منفی به آینده نگاه کنیم.

فردین آقابزرگی درباره تاثیر قیمت دلار بر شرکت‌ها، عنوان کرد: نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد حدود ۵ درصد خواهد بود. علاوه بر این، مبنای محاسبات ما باید نرخ ارز نیما باید باشد، چراکه تغییرات زیادی ندارد. همچنین ما باید ببینیم نرخ دلار در بودجه روی چه نرخی بسته شده است.

این کارشناس بازار سرمایه به تشریح وضعیت کلی بورس پرداخته و گفت: با افزایش سودآوری شرکت‌ها و کاهش پی بر ای بازار که نشان از وضعیت با ثبات بازار است، بورس به طور متوسط از نظر ارزش ذاتی مبتنی بر درآمد و سودسازی شرکت ها در سطح مناسب و کم ریسکی قرار گرفته است. البته این ارزندگی به معنای انتظار برای رشد روزانه و صف‌های خرید متوالی نیست.

فردین آقابزرگی ادامه داد: قلطعانه می‌گویم که ورود و خروج پول که به طور روزانه منتشر می‎شود، مرجع و معیار خوبی برای نشان دادن وضعیت بازار نیست. همانند سه ماه اول سال ۹۹ که ورود پول در بازار نشان داده می‌شد، اما کاملا اشتباه بود. پس ما با انتخاب صنعت و سهم مناسب در یک بازه دو ساله بازده معقولی کسب خواهیم کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان