شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 59829

علی نقوی: باید ثبات اقتصادی بهتری حاکم شود/ قوانین زائد سد راه توسعه سرمایه‌گذاری است

علی نقوی: باید ثبات اقتصادی بهتری حاکم شود/ قوانین زائد سد راه توسعه سرمایه‌گذاری است

علی نقوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان با حضور در غرفه شهر بورس در کیش اینوکس ۲۰۲۲ گفت: برای بخش خصوصی باید بسیاری از شرایط از جمله ثبات اقتصادی مهیا باشد تا بتواند ۱۰۰ درصد در یک موضوع خاص ورود و سرمایه‌گذاری کند تا در نهایت شکست نخورد.

علی نقوی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان با حضور در غرفه شهر بورس در کیش اینوکس ۲۰۲۲ درباره برگزاری این رویداد، اظهار داشت: امسال شرایط نسبت به دو، سه سال قبل هم از نظر حضور شرکت‌ها و هم از لحاظ استقبال بهتر بود.
وی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری نمایشگاه عنوان کرد: فلسفه این نمایشگاه پل ارتباطی بین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ظرفیت استان‌ها، ظرفیت شرکت‌های بورسی در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بوده که در حال رسیدن به بلوغ است.
علی نقوی در پاسخ به این سوال که «چه مقدار از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند به بخش خصوصی تعلق یابد؟»، عنوان کرد: برای بخش خصوصی باید بسیاری از شرایط از جمله ثبات اقتصادی مهیا باشد تا بتواند ۱۰۰ درصد در یک موضوع خاص ورود و سرمایه‌گذاری کند تا در نهایت شکست نخورد.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان افزود: باید کاری کنیم که ثبات اقتصادی بهتری حاکم شود، چون حتی اگر فرصت های سرمایه‌گذاری شناسایی و روی شاخص‌های مالی کار شود باز هم ثبات اقتصادی اهمیت بالایی دارد تا سرمایه‌گذار بتواند اعتماد و احساس امنیت کند. اگر این مسیر طی شود کیش اینوکس نیز نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری کشور خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: مدیرعامل ثتران: اطمینان می‌دهم آینده سهام خوب است

علی نقوی درباره همکاری و اهمیت بخش خصوصی با دولت و مجلس، گفت: قوانین زائد سد راه توسعه سرمایه‌گذاری در کشور هستند که مجلس در این راستا نقش مهمی دارد. البته شورای گفت‌وگوی دولت در بخش خصوصی اخیراً بسیار فعال‌تر شده است.
وی ادامه داد: ما در کرمان خیلی خوب از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و جلسه‌های منظم برگزار می‌کنیم که موانع بخش خصوصی رفع شود ولی حاکمیت در زمینه صدور مجوزها، بهبود فضای کسب و کار نقش بسیار مهمی دارد و اگر در این مسیر، درست حرکت کند می‌تواند احساس اعتماد بیشتری به بخش خصوصی بدهد.

مصاحبه از بهرام توپچی پور

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان