تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر : 85037

علی عصاری در گفت‌وگو با شهر بورس:

وضعیت بورس در نیمه دوم سال بهتر می شود

وضعیت بورس در نیمه دوم سال بهتر می شود
علی عصاری کارشناس بازار سرمایه گفت:من شرایط بازار سرمایه را در نیمه دوم سال به مراتب بهتر می‌بینم چون نزدیک انتخابات مجلس است و می‌تواند یک نیروی محرک مثبت برای بازار باشد.

علی عصاری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس در خصوص پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: نمایشگاه به نسبت سال گذشته خیلی بهتر و پرشور  بود.  البته مسائل کرونا و غیره هم بی ارتباط نیست. پس از پایان یافتن کرونا جمعیت زیادی وارد نمایشگاه شدند که برای من تداعی سال ۹۸ است که حجم زیادی از مردم به نمایشگاه آمدند و دو سال پر برکت را در بازار داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازار بورس تقریبا دو سال خیلی بد را پشت سر گذاشت و از یک ریزش شدید وارد یک مرحله به نسبت رکود و بعد وارد یک رونق شدیم، به نظر می‌رسید که شرایط بهتر شود اما من شرایط را در نیمه دوم سال به مراتب بهتر می‌بینم چون نزدیک انتخابات مجلس است و می‌تواند یک نیروی محرک مثبت برای بازار باشد.


بیشتر بخوانبد؛ ارزش معاملات باید به بالای 18 هزار میلیارد برسد/ آموزش اولویت باشد


کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته طبق تجربه این اتفاق در سال‌های گذشته افتاده است و امیدواریم امسال مجددا اتفاق بیفتد و بازار یک عملکرد مثبت داشته باشد.

وی در خصوص کاهش ارزش معاملات بازار هم عنوان کرد: ارزش معاملات تقریبا از ۲۰ همت حدودا نصف کمتر شده است و با توجه به اینکه معاملات هم در یک رنج خاصی رفته است، من فقط شرایط مه‌آلود و ابهام در بازار می‌بینم و به همین خاطر است که سهامداران میل و رغبتی برای خرید و فروش ندارند.

عصاری ادامه داد: البته اگر این اتفاق طولانی باشد و مدت زمان زیادی طول بکشد قطعا می‌تواند باعث شکست در بازار باشد و اگر پول جدیدی وارد نشود، شاهد ریزش بازار می‌شویم.

وی با اشاره به فصل مجامع هم توضیح داد: متاسفانه امسال فصل مجامع تا به اینجا هیچ رونقی نداشته است؛ معمولا برج چهارم هرسال شاهد رونق در یک سری سهم‌های پتروشیمی، پالایشی و غیره بودیم اما امسال این اتفاق نیفتاده است. من فکر نمی‌کنم که مانند سال گذشته آن هیجانات صنایع شیمیایی را داشته باشیم و فصل مجامع کم رونق تری نسبت به پارسال شاهدیم.

مصاحبه: مهدی کاظم زاده

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان