تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 83807

مهدی کاردان در گفت‌وگو با شهر بورس:

ارزش معاملات باید به بالای 18 هزار میلیارد برسد/ آموزش اولویت باشد

ارزش معاملات باید به بالای 18 هزار میلیارد برسد/ آموزش اولویت باشد
مهدی کاردان کارشناس بازار سرمایه با درخواست از سهامداران برای فراگیری اصول بورسی، گفت: در شرایط کنونی ارزش معاملات باید به 18 همت برسد.

مهدی کاردان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بورس تا پایان سال اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم بورس را ارزیابی کنیم، بهترین حالت این است که ارزش معاملات را بررسی کنیم؛ فعلا ارزش معاملات پایین است و به‌خاطر اینکه وارد یک بازار روند دار شویم نیاز است که ارزش معاملات بالا برود و به دوران اوج برگردد.

وی ادامه داد: به نظر من اگر بخواهیم وارد بازار روند دار شویم، ارزش معاملات باید به بالای 18 هزار میلیارد برسد. آنجا می‌دانیم که بازار ما رونددار است و حمایت‌ها، حمایت های قوی تری از دید تکنیکال است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «کدام صنایع را تا فصل تابستان بیشتر مستعد رشد می‌دانید؟»، گفت: نمی‌شود صددرصد یک صنعت خاص را نام برد. چون مسئله‌ای است که به تصمیمات سیاسی و اقتصاد کلان ارتباط دارد.

مهدی کاردان

کاردان افزود: برای همین ترجیحا اگر در بازه زمانی کوتاه مدت این حرکت معاملات و پول را بررسی کنیم به نظر من خیلی بهتر است. یک روز ممکن است وضعیت باعث رشد صنایع غذایی شود و یا یک روز باعث رشد صنایع پتروشیمی یا گروه‌های دیگر باشد.


بیشتر بخوانید: این خودروها در بورس کالا عرضه می‌شود


وی ادامه داد: دقیق نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم اما طبیعتاً اگر ما گشایش سیاسی داشته باشیم گروه‌های بیمه‌ای، گروه کشتی‌رانی، گروه بانکی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

مهدی کاردان کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازارهای موازی رقیب، توضیح داد: شاید بتوان بازار طلا را صعودی‌تر نسبت به بازارهای موازی دیگر مخصوصا مسکن و رقیب بورس بدانیم چون در بازاری مثل مسکن تقاضا کم شده یعنی توانی برای تقاضا نمانده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلی که در بازار سرمایه وجود دارد که سهامداران هیچ وقت اولویت شان را آموزش قرار نداده‌اند. درحالی‌که اگر اولویت آموزش باشد صدمات به حداقل می‌رسد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان