شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 48082

علی خسروشاهی: نقدینگی از بورس خارج شده است

علی خسروشاهی: نقدینگی از بورس خارج شده است
علی خسروشاهی ، رئیس هیئت‌مدیره شرکت سبد گردان کارا از سنگینی سایه مذاکرات برجام و لایحه بودجه 1401 بر سر بورس خبر داد و گفت: نقدینگی از بازار خارج شده است.

سید علی خسروشاهی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس در یک و نیم سال گذشته، فراز و فرودهای زیادی داشته و الان در منطقه‌ای قرار گرفته که ارزش معاملات در کف خود از ابتدای سال 99 قرار گرفته است. حجم زیادی از سرمایه‌گذاران به دلیل فضای ایجاد شده از بورس خارج شده است.

وی افزود: نقدینگی زیادی در بازار نمانده است و سایه بسیاری از ابهامات زیادی بر سر بورس سنگینی می‌کند که یکی از آنها بحث بودجه و دیگری، بحث مذاکرات برجام است.


بیشتر بخوانید: سنگین ترین خروج پول در 5 ماه اخیر رقم خورد


رئیس هیئت‌مدیره شرکت سبد گردان کارا با اشاره به ابهامات پیش روی بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: فشار مالی زیادی بر روی دولت وجود دارد و کسری منابع، دولت را آزار می‌دهد که باید برای آن به دنبال تأمین مالی باشد. این تأمین مالی در دو بخش فروش گسترده اوراق و وضع عوارض، مالیات و وضع حقوق‌های مالکانه بر روی صنایع و شرکت‌های بورسی اعمال می‌شود  و به‌شدت از سوی دولت به صنایع و شرکت‌های بورسی فشار می‌آورد.

علی خسروشاهی، موضوع مذاکرات را دیگر ابهام پیش روی بورس دانسته و عنوان کرد: مذاکرات سیاسی طی 5، 6 ماه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارند که در این مقطع شایعاتی مبنی بر توافق احتمالی به گوش می‌رسد. اگر توافق جدی شود، شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز خواهیم بود و وضعیت عمومی و سیاسی و اقتصادی کشور نیز بهتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: حمایت از نمادها در زیر ناحیه مقاومت چه دلیلی دارد؟


وی در پاسخ به این سؤال که «توافق احتمالی چه تأثیری بر روی وضعیت شرکت‌های بورسی خواهد گذاشت؟»، گفت: کاهش نرخ ارز، ممکن است سودآوری شرکت‌های صادرات محور را تا حدودی تحت تأثیر قرار بدهد که این موضوع موقت و کوتاه‌مدتی خواهد بود. در بحث کلان، گشایش‌های صورت گرفته موجب کاهش هزینه‌های جانبی تحمیلی به شرکت‌ها از جمله هزینه باربری، بیمه و حمل‌ونقل و نقل می‌شود. اثرات کاهش این هزینه‌ها در نوع خود بیشتر از افت چند هزار تومانی نرخ ارز خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان یادآور شد: افراد زیادی از بازار سرمایه لطمه خورده‌اند و حجم زیادی از پول حقیقی‌ها از بورس خارج شده است. رفع ابهامات، می‌تواند به کلیت بازار کمک زیادی بکند و اگر این ابهامات برطرف شوند، می‌توان به بازگشت اعتماد از دست رفته به بازار امیدوار شد.

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان