شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر : 48060

این نوع حمایت جذاب نیست

حسین مرید سادات: حمایت از نمادها در زیر ناحیه مقاومت چه دلیلی دارد؟

حسین مرید سادات: حمایت از نمادها در زیر ناحیه مقاومت چه دلیلی دارد؟
حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه به انتقاد از شیوه حمایتی از نمادهای بزرگ بازار پرداخت و گفت: حمایت از نمادها در زیر ناحیه مقاومت چه دلیلی دارد؟

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از نمادهای شاخص ساز، بر روی تابلوی معاملات از حمایت‌های معتبری برخوردارند که به نوعی با چیدن اردر های چند ده میلیونی بر روی ردیف ۱ تا ۵ خریداران، سهم را متعادل نگه داشته‌اند.

وی افزود: نمادهایی از جمله فولاد، فملی و سایر نمادهای تأثیرگذار متعادل نگه داشته شده‌اند، ولی روزانه با حجم معاملاتی 70، 80 میلیونی مواجه هستند. این در حالی است که می‌شود با نصف این مبالغ، حداقل رنج مثبت کشید و این نمادها را به صف خرید رساند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه «نگرانی بسیاری از اهالی بازار این است که از بین بردن این مقدار از نقدینگی، دو دلیل دارد»، عنوان کرد: نکته اول اینکه می‌خواهند بازار متعادل شود و فروشنده‌ها فرصت فروش داشته باشند. در صورتی که این نمادهای شاخص ساز همیشه خریدار داشته‌اند و به  این صورت نبوده که این نمادها قفل در صف فروش بشوند. پس می‌توان گفت که این سناریو اصلاً محتمل نیست.


بیشتر بخوانید: می گویند از بورس حمایت می کنند اما در مقابل آن ایستاده اند


مرید سادات ادامه داد: نکته بعدی اینکه، اگر صندوق تثبیت در حال خرید است باید این مورد را مدنظر قرار دهند که این مبلغ در نهایت به اتمام می‌رسد و نماد فولاد یا فملی اگر ۵ درصد رشد کنند، به مقاومت می‌رسند.

وی با به بیان وضعیت سهام شرکت فولاد مبارکه پرداخت و گفت: فولاد درگیر مقاومت 1100 تومانی است و واقعاً جای تعجب دارد که چطور این عزیزان با معاملات الگوریتمی، ۵ درصد زیر ناحیه مقاومتی از حمایت می‌کنند. اگر پول این افراد تمام شود، در زیر ناحیه حمایتی بازار باز هم به هم ریختگی خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اگر قرار است حمایتی از بازار بشود، این حمایت اصلاً حمایت جذابی نیست. عزیزانی که پشت سیستم‌های الگوریتمی نشسته‌اند، باید به از تکنیکالیست های بازار مشاوره بگیرند و حداقل ای‌کاش این کمربند حمایتی را بالای ناحیه مقاومت محکم می‌بستند که بازار به نوعی کف‌های حمایتی جدید خود را شناسایی کنند.

مرید سادات در مورد وضعیت نماد خودرو، یادآور شد: خودرو در حال دست‌وپا زدن برای قیمت ۲۲۰ تومان حمایت می‌شود، اما با یک رنج مثبت و تثبیت بر روی قیمت ۲۲۰ تومان، به کلیت بازار کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال فولاد و فملی


وی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: روزهای پیش رو، روزهای پرتلاطمی برای بازار خواهد بود و این نگرانی وجود دارد که نقدینگی خرید این عزیزان حمایت کننده بازار به اتمام برسد. در نهایت باید ببینیم آیا می‌توانیم در آینده اهداف بالاتری را داشته باشیم یا خیر.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: شاخص کل درگیر محدوده یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی است که قدرت کندل های صعودی کم و کمتر می‌شود. این موضوع نیز مایه نگرانی است که در یک مقطع و نقطه بد، نقدینگی بازار به اتمام برسد و مجدد وارد فاز اصلاح شود.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان