شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر : 59838

عرضه صکوک اجاره ۶ همتی پتروشیمی تابان

عرضه صکوک اجاره ۶ همتی پتروشیمی تابان

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۶ همت از طریق فرابورس ایران از امروز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نمادهای “تابان۰۸”، “تابان۰۹” و “تابان۱۰” عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأمین کند.

براساس گزارش شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق فرابورس ایران عمومی می‌شود. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌گردد.

به منظور تضمین پرداخت مبلغ اقساط و اصل اوراق در سررسید پرتفویی از سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نفت سپاهان و پتروشیمی خارک توثیق می‌گردد که با عنایت به رتبه اعتباری A بلند مدت و A۱ کوتاه مدت بانی و رعایت موصبه مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۱ هیئت مدیره سازمان بورس این وثایق تعدیل می‌شوند.


بیشتر بخوانید: عرضه ۵۰۰ میلیارد تومان صکوک مرابحه برای توسعه فرودگاه کیش

بازارگردانی این اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از شرکت‌های تامین سرمایه سپهر، نوین، کاردان بوده و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت‌های مذکور بعلاوه صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان می‌باشد. ضمناً عامل فروش و عامل پرداخت اوراق به ترتیب شرکت کارگزاری خبرگان سهام و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه می‌باشند.

شایان ذکر است، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا پیش از این سه مرتبه از طریق انتشار صکوک اجاره مجموعاً به ارزش ۹ همت طی سه سال گذشته اقدام به تامین مالی کرده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان