تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 106009

حسین کرمی در گفت‌و‌گو با شهر بورس خبر داد؛

عرضه سهام گروه مالی مهرگان در بورس اوراق بهادار

عرضه سهام گروه مالی مهرگان در بورس اوراق بهادار
 مدیرعامل گروه مالی مهرگان با بیان استراتژی های این گروه از برنامه‌های گروه مالی مهرگان برای پذیرش در بورس اوراق بهادار خبر داد.

حسین کرمی مدیرعامل گروه مالی مهرگان در گفت‌وگو با شهر بورس درباره عملکرد این شرکت اظهار داشت: این شرکت به صورت سهامی عام با سرمایه ثبت شده دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که به عنوان بازوی فکری و اجرایی سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در بازار سرمایه حضور داریم.

 عرضه سهام گروه مالی مهرگان در بورس اوراق بهادار

وی ادامه داد: ترکیب سهامداران شامل دو صندوق بزرگ بازنشستگی و صندوق نیروهای مسلح هستند؛ گروه مالی مهرگان در واقع تبدیل ماهیت از شرکت سرمایه‌گذاری به گروه مالی در سال ۱۴۰۱ داشت در سال ۱۴۰۲پیگیری پذیرش گروه مالی مهرگان در بورس اوراق بهادار را داشتیم.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه مالی مهرگان تصریح کرد: خوشبختانه هیات پذیرش برگزار شده و با رفع برخی شروط، فرآیند عرضه اولیه مهرگان را با ارزش بالای ۶۰ همت از صنایع استراتژیک کشور به ویژه در حوزه پتروشیمی، پالایشگاه، برق، بیمه و فلزات اساسی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در برنامه داریم در راستای تکمیل ارزش زنجیره گروه مالی مهرگان بیمه، لیزینگ، صرافی و نئوبانک را در گروه مالی ایجاد کنیم و مجوزهای آن را دریافت کنیم.

حسین کرمی با بیان اینکه در حال حاضر در گروه مالی مهرگان نهادهای مالی مانند شرکت سرمایه‌گذاری، کارگزاری، شرکت سبدگردان و صندوق بازارگردانی را در ذیل فعالیت‌ها داریم، گفت: با توجه به ترکیب هیات مدیره و سرمایه انسانی خوبی که در گروه مهرگان وجود دارد، بتوانیم تکمیل زنجیره ارزش را در راستای اسناد بالادستی سهامداران گروه مالی مهرگان رقم بزنیم.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه مالی مهرگان در پاسخ به مردمی شدن سهام شرکت‌هایی مانند مهرگان با عرضه در بورس و تاثیر مثبت آن توضیح داد: با توجه به تجربه سال ۹۹ در بازار سرمایه که سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم مدیریت آن به مردم سپرده شد، اتفاق خوبی برای بازار سرمایه رقم خورد که بتواند اندازه خود را از نظر ارزش معاملات در اقتصاد ملی بیشتر کند و همچنین تاثیرگذاری در تامین مالی حوزه ملی، می‌توان گفت این موضوع برای اقتصاد ملی و عموم مردم ما اثر خوبی داشت.

وی ادامه داد: زیرا هم با فرهنگ و ادبیات بازار سرمایه آشنا خواهند شد و هم سرانه سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه بالا خواهد رفت زیرا در کشورهای توسعه یافته ضریب و سرانه سرمایه‌گذاری مردم در بازار سرمایه بسیار بیشتر از کشور ماست. عمده سرانه ما به دلیل سهام عدالت بود که پیش از آن مردم با بازار سرمایه آشنایی نداشتند.


بیشتر بخوانید: عرضه اولیه سهام مهرگان در راه است/ مولدسازی از اهداف اصلی تامین اجتماعی است


کرمی تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۵ درصد اقتصاد واقعی ما در بازار سرمایه پذیرش شده است به ویژه هلدینگ‌های بزرگی مانند هلدینگ خلیج فارس، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، توسعه ملی، شرکت سرمایه‌گذاری امید. بنابراین زمینه آشنایی به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری متناسب با ریسک پذیری جامعه و نیاز سرمایه‌گذار آماده شده است.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه مالی مهرگان درباره میزان بازدهی احتمالی سهام این شرکت یادآورشد: این مساله بسته به شرایط بازار سرمایه و ارزش گذاری روی گروه مالی مهرگان است چون عرف است شرکت‌های سرمایه‌گذاری با NAV پنجاه تا شصت درصد پذیرش می‌شوند و چون عمدتا ۱۰۰ درصد شرکت‌های سرمایه پذیر ما بورسی هستند، بحث ارزش گذاری چندان پیچیده نیست پس بسته به شرایط بازار و شرایط تورمی کشور دارد، همچنین نوسانات نرخ ارز چگونه خواهد بود. فکر نمی‌کنم سهامدارانی که مشارکت خواهند داشت طی یک سال سود کمتر از نرخ تورم و سپرده‌های بانکی داشته باشند.

خبرنگار: مرتضی فتحی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات