شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
کد خبر : 83357

در نشست خبری معاون اقتصادی ساتا و مدیرعامل گروه مالی مهرگان مطرح شد؛

عرضه اولیه سهام مهرگان در راه است/ مولدسازی از اهداف اصلی تامین اجتماعی است

عرضه اولیه سهام مهرگان در راه است/ مولدسازی از اهداف اصلی تامین اجتماعی است
پورمحمدی معاون اقتصادی ساتا گفت: مولدسازی یکی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود، برخلاف این‌که برخی معتقدند نمی‌توان انتظار مولدسازی از دولت که بسیاری از دارایی‌ها را در اختیار دارد، داشت، اما ما این رسالت مهم را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش شهر بورس، کامران پورمحمدی معاون اقتصادی ساتا(سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح)، در نشست خبری که با حضور مدیرعامل گروه مالی مهرگان، صبح امروز در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه) برگزار شد، اظهار داشت: دو صندوق بزرگ تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق کشوری بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارند که پرداخت به موقع حقوق این مشترکان از اولویت‌های سازمان است.

وی ادامه داد: ساتا از ابزارهای مختلفی برای تامین مالی و مدیریت منابع استفاده کرده و گروه مالی مهرگان از جمله این ابزارهاست که با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

معاون اقتصادی ساتا با اشاره به نرخ بهره وری در کشور گفت: مولدسازی یکی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود، برخلاف این‌که برخی معتقدند نمی‌توان انتظار مولدسازی از دولت که بسیاری از دارایی‌ها را در اختیار دارد، داشت، اما ما این رسالت مهم را اجرایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مولدسازی را از اردیبهشت سال گذشته آغاز کردیم تا دارایی‌هایی که قابلیت نقدشوندگی دارند در سرمایه‌گذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین پروژه‌های جدید به کار گیریم.

پورمحمدی تصریح کرد: رویکرد ساتا، سرمایه‌گذاری است و از دارایی‌های خود صرفا برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کند. بر همین اساس، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به‌عنوان دومین صندوق بازنشستگی کشور و بازیگر اصلی صنایع پتروشیمی و پالایشی، در سال ۱۳۹۵ اقدام به تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری مهرگان‌تامین پارس کرده است.

در ادامه این نشست حسین کرمی، مدیرعامل گروه مالی مهرگان از عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار سرمایه طی سال جاری خبر داد و گفت: جلسات متعدد پذیرش گروه مالی مهرگان در هیات پذیرش بورس برای عرضه اولیه سهام برگزار شده است و فرآیند عرضه اولیه مهرگان در سال جاری عملیاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نشست خبری معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل گروه مالی مهرگان در غرفه این شرکت


وی ادامه داد: گروه مالی مهرگان در راستای تکمیل زنجیره ارزش توانسته است موافقت اصولی تاسیس شرکت لیزینگ را کسب کند. همچنین برنامه تاسیس صرافی، شرکت مشاور سرمایه گذاری، تامین سرمایه، شرکت رتبه‌بندی اعتباری و ورود به حوزه بانکداری نوین را در دست اجرا داریم. کسب صندلی مدیریتی در یکی از بانک‌ها در دستور کار گروه مالی قرار دارد.

کرمی افزود: مدیریت بهینه پرتفو سرمایه‌گذاری، تامین مالی پروژه‌های ۴۱ میلیارد دلاری ساتا در حوزه پالایشی، ازجمله برنامه‌ها و اقدامات گروه مالی است و امیدواریم با استفاده از ابزارهای تامین مالی در بازار پول و سرمایه بویژه اوراق صکوک، موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم.

مدیرعامل گروه مالی مهرگان، ادامه داد: با توجه به اینکه عمده دارایی شرکت، سهام است بنابراین نمی‌توانیم در زمینه میزان بازدهی تضمین دهیم اما با استفاده از ابزارهایی که در اختیار داریم این نوید را به سهامداران می‌دهیم که بازده بالاتری نسبت به نرخ تورم حاصل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که صددرصد سرمایه‌گذاری شرکت در قالب بازار سرمایه انجام می‌شود، سعی ما بر این است که این سرمایه‌گذاری در صنایع رقابتی از جمله پالایشی، پتروشیمی و معدنی باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان