صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر : 52870

عرضه سالانه مبلغ سوخت مازاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر یا حواله معادل آن در بورس انرژی

عرضه سالانه مبلغ سوخت مازاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر یا حواله معادل آن در بورس انرژی
نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند تا به صورت سالانه مبلغ سوخت مازاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر یا حواله معادل آن را در بورس انرژی عرضه کند .

به گزارش شهر بورس ،مجلس با ورود به بازار سرمایه خبر خوبی را برای سهامداران داشت زیرا که ورود مجلس به تالار بورس باعث رونق این بازار می شود .

بر اساس گزارش  اقتصاد آنلاین، نمایندگان مجلس شوری اسلامی دولت را مکلف کردند هر ساله مبلغ سوخت مازاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر یا حواله معادل آن را برای فروش یا عرضه در بورس انرژی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول خردادماه) در جریان ادامه بررسی طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور با ماده ۱۶ این طرح موافقت کردند.


بیشتر بخوانید : آراد پورکار: گروه پالایشی محرک عبور از مقاومت 1/6 میلیون واحد است


براساس ماده ۱۶ طرح مذکور، در اجرای تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب ۴ اسفند ۱۳۸۹ دولت مکلف است هر سال مبلغ سوخت مصرف نشده و یا تخصیص حواله معادل آن به شکل سبد سوخت مایع یا معادل نفت خام به تولیدکنندگان نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای فروش یا عرضه در بورس انرژی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند. انواع نیروگاه‌های برق آبی کمتر یا بیشتر از ۱۰ مگاوات نیز شامل حکم این ماده هستند. آئین‌نامه اجرایی این ماده ظرف ۳ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت نیرو تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان