شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر : 52810

یکی، دو شرکت در گزارش‌ها شیطنت کردند

آراد پورکار: گروه پالایشی محرک عبور از مقاومت 1/6 میلیون واحد است

آراد پورکار: گروه پالایشی محرک عبور از مقاومت 1/6 میلیون واحد است
آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شرکت‌های پالایشی می‌توانند محرک شاخص کل برای عبور از مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد باشند، گفت: انتظار رشد از کلیت بازار وجود دارد.

آراد پورکار در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره جدال شاخص کل با کانال یک میلیون و 600 هزار واحد، اظهار داشت: در مقطع کنونی، این مقاومت بیشتر جنبه روانی پیدا کرده است. این مقاومت با مسائلی مانند افزایش نرخ بهره بین بانکی، فروش اوراق و یک سری گزارش‌های شوکه کننده متقارن شده و عقب نشینی خریداران را در پی داشته است.

وی افزود: ارزش معاملات در حال کاهش است که نشان می‌دهد خریداران فعلاً کمی صبر کرده‌اند تا گزارش‌ها راهی کدال شود. با این حال، حتی اگر اصلاح مقطعی و به صورت بدبینانه در حد یک ماه داشته باشیم، شاخص دوباره می‌تواند مقاومت یک میلیون و 600 هزار واحد را پشت سر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت نمادهای پالایشی، خاطرنشان کرد: نمادهای گروه پالایشی محرک شکست کانال یک میلیون و 600 هزار واحد هستند. یکی، دو شرکت در گزارش‌های خود شیطنت داشتند، اما بازار نیاز داشت که در گزارش پالایشی‌ها شاهد تعدیل‌های خوبی باشد، اما این اتفاق رخ نداد.


بیشتر بخوانید:قیمت گذاری حقیقی با عرضه خودرو در بورس کالا


آراد پورکار ادامه داد: یکی از دلایلی که پالایشی‌ها را به شدت جذاب کرد، افزایش قیمت کرک اسپرد بود که به واسطه جنگ روسیه و اوکراین به وجود آمد. رشد نرخ کرک اسپرد از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد و نباید انتظار داشته باشیم در سراسر سال مالی عدد فوق‌العاده‎ای ببینیم.

وی یادآور شد: همانند سال گذشته، احتمالاً شرکت‌های پالایشی اصلاحیه گزارش‌ها را منتشر و سودهای خود را تعدیل مثبت می‌کنند. البته مهم‌ترین گزارشی که شرکت‌های پالایشی می‌توانند منتشر کنند، گزارش عملکرد آنها در سه ماهه نخست سال است. با این نرخ کرک اسپرد، گزارش فصل بهار پالایشی‌ها می تواند بسیار فوق‌العاده باشد و محرک بسیار خوبی برای بازار به حساب بیاید.

آراد پورکار در پاسخ به این سوال که «در هفته‌های آینده نمادهای بزرگ می‌توانند رشد بهتری داشته باشند یا نمادهای کوچک؟»، گفت: هم نمادهای کوچک و هم نمادهای بزرگ می‎توانند رشدهای خوبی داشته باشند، اما پیش‌بینی می‌شود در این رشد، تعداد سهام کوچک بیشتر از تعداد سهام بزرگ باشد.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

پراپ تریدینگ

کمان