شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر : 48679

ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع

ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع
مدیر منتا آذربایجان شرقی گفت: در صورت راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در صنایع استان زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان و کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش شهر بورس، رسول خالقی با بیان اینکه مسیر طرح ایده دانش بنیان و فناورانه تا تجاری‌سازی و تولید انبوه آن محصول نیازمند تعریف جایگاه هریک از عوامل دخیل در این فرایند است، گفت: این مجموعه در مدلی به نام زیست‌بوم نوآوری و فناوری تعریف شده که در سطح ملی و شرکت‌های دانش بنیان گفتمانی جدید است و هدف این است تا هریک از عوامل نقش خود را در طرح ایده تا تولید انبوه و تجاری‌سازی بدانند.


بیشتر بخوانید: 5 دلیل افت بورس


مشاور دانش بنیان شرکت‌های معتبر ملی اظهار کرد: مجموعه‌های صنعتی که نقش نمونه‌سازی را دارند تا واحدهایی که نقش انبوه سازی و تجاری‌سازی این محصولات را دارند به همراه صاحبان ایده‌های فناورانه باید جایگاه خود و انتظارات از دیگر بخش‌ها را بدانند تا مسیر درستی طی شود.

خالقی بیان کرد:ظرفیت‌های مختلفی در این زیست‌بوم از جمله صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق فناوری و نوآوری وجود دارد و معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با لیدری مجموعه‌های دانش بنیان توانسته حمایت مؤثری از تحقق این ظرفیت‌ها ایجاد کند.

ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع

ضرورت راه اندازی واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع

رسول خالقی، مدیر مرکز نوآوری تعاون آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم آشنایی مدیران صنعتی در بخش دولتی و خصوصی با مقوله دانش بنیان گفت: این عدم آشنایی معضلی برای استان شده و از اقتصاد دانش بنیان بی‌بهره‌ایم.

نفر برگزیده جشنواره‌های ملی دانش بنیان تصریح کرد: در گام نخست باید بدانیم محصول دانش بنیان چیست و چگونه می‌تواند در واحد تولیدی ،توسعه پیدا کرده و چه منافعی خواهد داشت.

وی گفت: در صورت راه اندازی واحد قوی تحقیق و توسعه در صنایع استان زمینه تولید محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده در استان و کشور فراهم خواهد شد.

خالقی،عنوان کرد: معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری فهرستی از محصولات و کالاهای دانش بنیان تهیه کرده که با شناخت این فهرست و تولید کالاهای دانش بنیان می‌توانیم از معافیت‌ها و منافع مختلف استفاده کنیم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + هجده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان