شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
کد خبر : 30070
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۵ دلیل افت بورس در روزهای اخیر/ اصلاح قابل توجهی در پیش نداریم بسته هستند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس:

۵ دلیل افت بورس در روزهای اخیر/ اصلاح قابل توجهی در پیش نداریم

۵ دلیل افت بورس در روزهای اخیر/ اصلاح قابل توجهی در پیش نداریم

یک کارشناس بازار سرمایه به تشریح دلایل افت شاخص کل در روزهای گذشته پرداخت و پیش‌بینی کرد که بورس اصلاح فابل توجهی در پیش نخواهد داشت.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره آخرین وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار یک واکنش طبیعی به تغییرات در تمامی مولفه‌های اقتصادی می‌دهد. چند مورد وجود دارد که باعث شده بورس اندکی روند اصلاحی به خود بگیرد.

وی افزود: نوسان نرخ ارز و کاهش احتمالی آن به واسطه مذاکرات، شنیده شدن موضوع کارشناسی و ایجاد اتاق فکر در راستای افزایش نرخ بهره بین بانکی، آزادسازی سهام عدالت و تفکرات دستوری و کنترل قیمت سیمان و فولاد و ایجاد نگاه مدیریتی و کنترلی نسبت به نوسانات بازار و شاخص کل ؛ از جمله این دلایل هستند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه داد: قیمت‌گذاری دستوری برای سهامداران موضوع جالبی به نظر نمی‌آید. همچنین کنترل شاخص کل و بازار نیز موضوعی است که عدم هم‌خوانی شاخص کل و شاخص هم وزن در معاملات روز گذشته این موضوع را نشان می‌دهد. بورس از متغیرهای اقتصادی تاثیر می‌پذیرد و وضعیت کنونی کاملاً طبیعی و تحت تاثیر عواملی است که به ذکر آن پرداختیم.

آقابزرگی به بیان مولفه‌های سرمایه گذاری صحیح در بازار سرمایه پرداخت و عنوان کرد: اگر چشم انداز سرمایه گذاری بلند مدت بوده و مبنی بر وضعیت شرکت‌ها انجام بگیرد، حتما نتیجه مطلوبی در میان مدت و بلندمدت در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:آقابزرگی: دلیل سرازیری نقدینگی به سمت ارزهای دیجیتال/ توقع رشد شارپی از بورس نداشته باشید

وی یادآور شد: چنانچه حتی اگر دید بلندمدت بوده و سهام خریداری شده ناشی از هیجانات بازار و بدون تحلیل بنیادی باشد، جواب نخواهد داد و سرمایه گذاری موفقی به حساب نمی‌آید. استراتژی قابل قبول در معاملات سال ۱۴۰۰، بالا بودن ضریب نقدشوندگی پرتفو است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که «آیا به افرادی که دید کوتاه مدتی به بازار دارند، توصیه خروج از بازار را دارید یا خیر؟»، گفت: نمی‌توان برای همه افراد نسخه یکسانی پیچید. از نظر کلی، دید بلندمدت همراه با تحلیل کارشناسی درمورد هر صنعتی جواب نمی‌دهد و ممکن است این افراد گرفتار اتفاقات سال ۹۹ شوند.

آقابزرگی، سهام شاخص‌یاز را برای میان مدت مناسبت ارزیابی کرده و گفت: سهم‌های بزرگ و با نقدشوندگی بالا، امنیت بیشتری دارند و این سهام همواره در میان مدت و بلند مدت سرمایه‌گذاری مطلوبی به حساب می‌آیند.

وی گفت: اصلاح قابل توجهی در پیش نداریم که این موضوع به خاطر حساسیت‌ها و حمایت‌های ویژه‌ای است که از بازار سرمایه انجام می‌شود. از طرفی دیگر نمی‌توان انتظار بازدهی بیش از حد از بورس داشت و حداکثر بازدهی این بازار تا پایان سال ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود.

آخرین اخبار اقتصادی را در اینستاگرام شهر بورس بخوانید

 

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان