صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر : 60265

ضرورت حمایت مجلس از بازار سرمایه در بودجه 1402

ضرورت حمایت مجلس از بازار سرمایه در بودجه 1402

نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه بر ضرورت حمایت مجلس از بورس در بودجه 1402 تاکید کرد و گفت: فعالان این بازار انتظار دارند که مجلسی‌ها در بودجه 1402 منابع بورس را مدنظر قرار بدهند.

نیما نائینیان در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: از اردیبهشت‌ماه سال 1401 که روند نزولی شاخص کل بورس شروع شده و از رقم یک میلیون و 600 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 240 هزار واحدی رسید، شاخص حمایت‌های بسیار مهمی را از دست داد.

وی افزود: حتی اگر بخواهیم بر اساس شاخص قیمتی بسنجیم و اینکه سودهای خارج شده از شرکت‌ها و افزایش سرمایه‌ها را در نظر بگیریم، شاید کمتر از بهمن‌ماه سال آینده شود.


بیشتر بخوانید: منتظر رشد خیره کننده بورس باشید


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ضرورت حمایت مجلس از بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد نبودیم که حمایتی از سمت سازمان بورس، مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصاد انجام شود و در نهایت در همین روزهای اخیر و زمانی که بسیاری افراد از بازار ناامید شدند، تازه سازمان بورس ورود و شروع به یک‌سری حمایت ها کرد تا یک بسته 10 بندی را ارائه بدهد.

نائینیان ادامه داد: عمدتاً پیش از این هم وعده این بسته داده شده بود، ولی به خوبی اجرا نشد. در نتیجه امیدوار هستیم حداقل این‌بار چند بند از این مصوبه به خوبی اجرا شود.

به گفته این فعال بازار سرمایه؛ مسئله‌ای که وجود دارد این است که در مرحله اول باید از خروج نقدینگی از بازار استفاده کنیم. انتظار ما از وزارت اقتصاد، مجلس و سازمان بورس این است که با طرح‌هایی مثل بیمه کردن سهامی که ارائه می‌کنند، باعث شوند که در مرحله اول پول‌های موجود در بازار بیش از این خارج نشود.

وی تصریح کرد: مرحله دوم، جذابیت برای بازار است که حمایت حقوقی‌ها می‌تواند به این موضوع کمک کند و سطح عمومی قیمت‌ها وقتی افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط، قطعا پول‌های خارج از بازار را هم جذب خواهد کرد. کمااینکه امروز برای رکودشکنی‌های دلار در بازار آزاد و سکه، شاید بخشی از آن به دلیل خروج پول‌هایی باشد که از بورس اتفاق افتاد.


بیشتر بخوانید: انتظار رشد از بورس انتظار نابجایی نیست


نائینیان یادآور شد: متاسفانه وزارت اقتصاد شاید بخواهد که به دلیل کنترل تورم، بورس را سرکوب کند که نتیجه آن خروج پول از بورس و ورود آن به بازارهای موازی خواهد که بسیار مخرب است و به نظر می‌رسد که سیاست درستی هم نیست.

وی در ادامه افزود: سیاستی که وزارت اقتصاد باید در پیش بگیرد، هدایت نقدینگی به سمت بورس است که باید مستقیم وارد تولید شود و بتواند منابع بازار را تامین کند. این سیاستی که وزارت اقتصاد در حال حاضر به خرج می‌دهد، نمی‌تواند سیاست درستی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ضرورت حمایت مجلس از بازار سرمایه در بودجه 1402، گفت: انتظار فعالان بازار از مجلس، ورود به بودجه 1402 است و اینکه منافع بازار سرمایه را در نظر بگیرند و به وزرا فشار وارد کند تا از بورس حمایت کنند.

نائینیان افزود: از طرفی هم بستن معاملات الگوریتمی، بستن طرف فروش سبدگردان و… را داریم، ولی لازم است تا این 10 بند بسته حمایتی انجام شود.

گفت و گو از امیر توپچی پور

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + نوزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان