صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر : 117591

رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز:

صنعت قطعه سازی به یک صنعت استراتژیک تبدیل شده است

صنعت قطعه سازی به یک صنعت استراتژیک تبدیل شده است
رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی، صنعت خودرو و قطعات کار خود را آغاز و به یک صنعت استراتژیک تبدیل شد.

به گزارش شهر بورس، بهراد فرشاد در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه تعاون و انجمن ماشین سازان و قطعه سازان، اظهار داشت: تبریز و استان آذربایجان شرقی از دیرباز مهد صنعت و تجارت بوده و صنایع مختلفی در آن فعالیت دارند. از سال 1345، صنایع سنگین و پایین دستی، روند رو به رشدی را طی کرده است.

وی با بیان اینکه «در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد اقتصاد استان آذربایجان شرقی را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد»، افزود: در سال ۱۳۵۰، در کل قاره آسیا هشت کارخانه موتورسازی وجود داشت که از چهار کارخانه آن در تبریز بودند که قدمت تبریز در صنعت قطعه‌سازی را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز یادآور شد: پس از پایان جنگ تحمیلی، جهش تولید خودرو و قطعات در آذربایجان شرقی آغاز و این صنعت به یک صنعت استراتژیک تبدیل شد.


بیشتر بخوانید: امضای تفاهم نامه بیمه تعاون و انجمن ماشین سازان و قطعه سازان


فرشاد به تشریح تاریخچه انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز پرداخت و گفت: این انجمن در سال 1372 به عنوان اولین انجمن کارفرمایی در حوزه تولید قطعات خودرو در کشور تاسیس شد و اکنون در آستانه ۳۰ سالگی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نوع این حوزه از صنعت، از نظر تولید در صنعت سنگین، گستردگی و تنوع فرآیندها و همچنین کمک گرفتن مدیران فعال در این صنعت از توان مهندسی در تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی، نیاز به سازمان های حمایت‌گر که علاوه بر پوشش دادن نیازهای روتین، از نظر انعطاف پذیری و درک متقابل مسائل بخش خصوصی سرآمد باشد، به شدت احساس می‌شود.

رئیس انجمن ماشین سازان و قطعه سازان تبریز درمورد تفاهم نامه بیمه تعاون و انجمن ماشین سازان و قطعه سازان، عنوان کرد: انجمن ماشین سازان از سال ۱۴۰۱ با بیمه تعاون استان وارد مذاکره شد. این تعامل دو طرفه، به عقد قرارداد همکاری منجر شد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان