صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
کد خبر : 90424

نیما نائینیان در گفت‌وگو با شهر بورس:

صعود بازار ضعیف می شود اما متوقف نه!

صعود بازار ضعیف می شود اما متوقف نه!
روند بورس در هفته جاری سهامداران را به ادامه این روند امیدوار کرده، کارشناسان معتقدند صعود بازار طی روزهای آینده ضعیف می شود اما متوقف نه!

نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره صعود بازار سرمایه در هفته جاری، اظهار داشت: این هفته بازار کارش را بسیار خوب آغاز کرد. وضعیت خوبی در روز شنبه ثبت شد و روز یکشنبه هم با بیش از ۵۸ هزار واحد رشد، شاخص کل به سطح دو میلیون و ۵۲ هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: سقف قبلی بازار در سال ۹۹ حدود دو میلیون و ۵۰ هزار واحد بود که بازار سقوط و یک روند نزولی چندساله را آغاز کرد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه چهارشنبه گذشته نشانه‌های رشد بازار پیدا شد، گفت: شاخص هم وزن هم بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد رشد داشت و در واقع حرکت بازار سرمایه در روز شنبه و یکشنبه با خودرویی‌ها آغاز شد؛ خودرویی‌هایی که از سقف اردیبهشت فاصله زیادی گرفته و به سطح حمایتی خوب رسیدند. با رشد آنها کل بازار هم جان تازه گرفت.

صعود بازار ضعیف می شود اما متوقف نه!

وی ادامه داد: امروز شاهد ورود پول حقیقی نزدیک به چهار هزار میلیارد به بازار بودیم که اتفاق بسیار خوبی بود. ارزش صف‌های خرید هم بیشتر از صف‌های فروش شد. بازار از نظر دلاری به کف خود رسیده بود که خوشبختانه به نظر می‌رسد مجددا حرکت کرده است.


بیشتر بخوانید: رابطه بورس ایران و قیمت دلار


نائینیان با بیان اینکه امروز در میانه‌های بازار از قدرت صف‌های خرید کاسته شد اما صف فروش ایجاد نشد، توضیح داد: به نظر می‌رسد در دو روزی که شاخص ۱۰۰ هزار واحد رشد کرده است، فردا روز متعادل‌تری نسبت به دو روز گذشته داشته باشیم اما کماکان بازار جای رشد دارد چرا که از اردیبهشت ماه بازار افت بزرگی را تجربه کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: صنایعی هم که مورد توجه این روزهای بازار هستند بیشتر صنایع پتروشیمی و خودرویی هستند که افت‌های سنگین‌تری داشتند و به همین دلیل سهامداران به سراغ این سهم‌ها می‌آیند تا دریافت بهتری داشته باشند. امروز ۷۷ درصد نمادها مثبت بودند که احتمالا فردا از این مثبت‌ها کاسته شود مگر اینکه خبرهای دیگری به گوش برسد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر خوشبینی نسبت به وضعیت بازار سرمایه در هفته جاری یادآور شد: انتظار یک بازار سبز و رو به رشد را دارم اما از قدرت کندل‌ها کاسته خواهد شد و بازار متعادل و خوبی می‌تواند باشد.

خبرنگار: مرتضی فتحی

ضرورت حمایت مجلس از بازار سرمایه در بودجه 1402

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − هشت =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان