شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 64795

صحبت های امروز رئیس جمهور درباره بورس + فیلم

صحبت های امروز رئیس جمهور درباره بورس + فیلم

سید ابراهیم رئیسی با حضور در دانشگاه تهران، صحبت هایی را درباره وضعیت بازار سرمایه انجام داد.

به گزارش شهر بورس، سید ابراهیم رئیسی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران حضور یافته، به وضعیت بازار سرمایه نیز اشاره کرد. در صحبت های امروز رئیس جمهور درباره بورس، وی از چشم پوشی دولت از برخی منابع به خاطر سرپا بودن بازار سرمایه سخن گفته است.

صحبت های امروز رئیس جمهور درباره بورس

رئیس جمهور اظهار داشت: در راستای عدم ایجاد مشکل در بازار سرمایه، چهار تا پنج بار راهکارهایی در دولت ارائه شده است. شاخص ها هم نشان می دهند که ما حتی علی رغم همه مخالفت ها، از بعضی درآمدهای دولت هم چشم پوشی کردیم تا مشکلی برای بازار سرمایه ایجاد نشود.

وی افزود: تعداد سهامدارانی که وارد بازار سرمایه شدند و بورس در زندگی آنها تاثیر دارند، تعداد کمی نیستند.اینکه در آن مقطع آیا درست بود 50 میلیون سهام عدالت را به بازار بورس متصل کنیم یا خیر، یک بحث کارشناسی است.


بیشتر بخوانید: سبقت «رئیسی» از «روحانی» برای ضربه زدن به بورس/ بازار سرمایه «اولویت اول» نیست!


رئیسی در ادامه به مشکلات بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در دوره گذشته زندگی ۵۰ میلیون سهامدار را به بورس‌بازان مرتبط کردند و موجب مشکلاتی شدند که امروز با آن مواجهیم‌؛ در دولت ۵ مرتبه برای اصلاح و ساماندهی بازار سرمایه بحث و هم اندیشی کردیم و این مساله همچنان در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه چندین راهکار برای بازار سرمایه ارایه شده است، خاطر نشان کرد: متصل کردن سهام خرد به بازار بزرگ در بورس درست نبود.

تیم اقتصادی دولت هماهنگ است

رئیس جمهور تاکید کرد: همه نظرات حتی نظرات مخالفان را می‌شنویم و از نظرات همه استقبال می‌کنیم، اگر کسی مرا هم قبول نداشت، به‌خاطر کشور و مردم نظرات و پیشنهاداتش‌ برای بهبود امور را به ما منتقل کند.ما نظر را بشنویم از بهترین‌ها انتخاب و عمل کنیم.

آیت الله رئیسی درباره حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: اقتصاددانان ما کسی نبود که از ارز ترجیحی که در آن رانت و فساد وجود دارد، دفاع کند. اختلاف در روش ها داشتند نه در اصل قضیه.


بیشتر بخوانید: حذف دامنه نوسان شوک منفی برای بورس است


وی خاطر نشان کرد: گفت و گو در حل مسائل و رشد و پیشرفت کشور اثر دارد و به همین دلیل با دانشجویان‌ و نخبگان به‌صورت مستمر و رسمی‌ و غیرسمی ارتباط و تعامل دارم.

وی اطمینان داد که تورم در آینده روند کاهشی خواهد داشت و وضع زندگی مردم حتماً بهتر خواهد شد؛ ان‌شاءالله‌.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در ایجاد اشتغال واقعی از میزانی که وعده کردیم عقب نیستیم، ابراز امیدواری کرد که با سرعت گرفتن ساخت مشکل مسکن هم برطرف می‌شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امسال قطعی گاز و برق نداشتیم و در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم، اظهار داشت: ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سال‌های گذشته همه خاموشی‌ها در تابستان را به خاطر دارند.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان