شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 80789

همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی - کرمان

شیرازی: پنج شرکت از استان کرمان وارد بازارهای فرابورس می شوند

شیرازی: پنج شرکت از استان کرمان وارد بازارهای فرابورس می شوند
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در حال حاضر ۵ شرکت از استان کرمان در فرابورس ‌هستند که به زودی در بازارهای اول و دوم وارد خواهند شد.

به گزارش شهر بورس، محمدعلی شیرازی در همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی از بازار سرمایه که در استان کرمان برگزار شد، با تاکید بر اینکه اقتصاد کرمان به لحاظ دارا بودن معادن معدنی رتبه اول را دارد و این ظرفیت‌ها شایسته بهترین‌هاست، اظهار داشت:در شرایط امروز و در پی ریزساختارهایی که سازمان بورس فراهم کرده، بازگشت اعتماد به بازار سرمایه رقم خورده است. این شرایط فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای بنگاه‌هاست.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ استان کرمان در بازار سرمایه حاضر هستند اما آنچه مهم است حضور شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه است.

مدیرعامل فرابورس ایران یادآور شد: در حوزه تامین مالی، هنوز بازار سرمایه به طور کامل معرفی نشده است و ظرفیت‌های متعدد بازار سرمایه باید برای فعالان اقتصادی استان کرمان تشریح شود.


بیشتر بخوانید : عشقی: روزانه یک میلیارد تومان سرمایه خرد وارد بازار می شود


شیرازی در ادامه به معرفی بازارها و ابزارهای این رکن بازار سرمایه پرداخت و گفت:فرابورس ایران ۷ بازار با کارکرد و مقررات جداگانه دارد. به دلیل وجود بازارها و نهادهای مختلف و همچنین ابزار های متنوع در فرابورس، سرمایه‌گذاران می‌توانند از ۱۰۰ هزار تومان تا چند میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و شرکت‌ها نیز با چند میلیون تا چند میلیارد تومان فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵ شرکت از استان کرمان در فرابورس ‌هستند که به زودی در بازارهای اول و دوم وارد خواهند شد. فرابورس همچنین برنامه رونق بازار شرکت‌های کوچک و متوسط را در دستور کار دارد.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در سکوهای تامین‌ مالی جمعی که مختص شرکت‌های کوچک است، پیشنهاد می‌شود استان کرمان سکویی برای تامین مالی داشته باشد.

شیرازی افزود: فرابورس انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله جسورانه، خصوصی و قابل معامله را برای تامین مالی به بازارها معرفی کرده است.

وی اظهار داشت: بازار توافقی نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد که فرصت خوبی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان