شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 80788

همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی - کرمان

عشقی: روزانه یک میلیارد تومان سرمایه خرد وارد بازار می شود

عشقی: روزانه یک میلیارد تومان سرمایه خرد وارد بازار می شود
رئیس سازمان بورس از ورود روزانه حدود یک میلیارد تومان از سرمایه سهامداران خرد به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باید سرمایه‌ها را به سمت تولید ببریم.

به گزارش شهر بورس، مجید عشقی در همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی از بازار سرمایه که در استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: عمده مردم با سرمایه‌گذاری در بورس به واسطه سهام عدالت آشنا هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم در بورس به این واسطه حضور دارند.

وی اضافه کرد: یکی از موانع حضور شرکت‌ها در بورس این است که ارتباط درست با فعالان اقتصادی برقرار نشده است. شرکت‌های اقتصادی بویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط اطلاعات ضعیفی در خصوص بورس و موضوعاتی همچون انواع روش‌های تامین مالی از بورس دارند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در برنامه‌ریزی که انجام شده، قرار بر این است، سالی یک بار مجموعه بازار سرمایه را به استان‌ها ببریم و ارتباطات با شرکت‌های نیازمند سرمایه ایجاد شود و این حضور در استان‌ها برای مقررات‌گذاری و ایجاد ابزارهای مالی به سازمان بورس کمک کننده است.


بیشتر بخوانید : پورابراهیمی: بورس های منطقه ای باید فعال تر شوند


عشقی در ادامه گفت: با توجه به نشاط بازار سرمایه و ورود روزانه تقریبا یک هزار میلیارد تومان سرمایه خرد به بازار، باید این سرمایه‌ها را به بخش تولید هدایت کنیم. هنر ما این است که منابع را به سمت سرمایه‌گذاری مولد سوق دهیم. مهمترین مسئله جلب اطمینان است.

عشقی تصریح کرد: بخش خصوصی باید بازیگر اصلی در حوزه اقتصادی باشد. اگر قرار است اقتصاد کشور بزرگ شود باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: ابزارهای متنوعی مثل صندوق‌ها، تاسیس شرکت‌های سهام پروژه ‌و افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم، همگی ابزارهای جدید و متنوعی است که باید به فعالان اقتصادی در همه استان‌های کشور معرفی شود. ما با این سفرها قصد داریم ساختار کل بورس را به استان‌ها بیاوریم تا از نزدیک نیازها را دریافت کنیم، بسنجیم و ضمن ارائه راهکار تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنیم.

مجید عشقی اظهار کرد: روز گذشته در اتاق بازرگانی مذاکراتی انجام شد که هلدینگی در قالب چند شرکت پروژه آماده و پذیره‌نویسی عمومی شود.


بیشتر بخوانید : کارگاه تامین مالی از بازار سرمایه در کرمان


وی با اشاره به ابزارهای تامین مالی جمعی عنوان کرد: از سوی دیگر در حوزه شرکت‌های کوچک ابزارهایی مثل تامین مالی جمعی برای تامین مالی وجود دارد. فرآیندی برای شرکت‌های کوچک و متوسط در تامین مالی اوراق بدهی در حال تدوین است. در این فرآیند، مدیریت ریسک نیز مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بازار توافقی فرابورس هم بازنگری شده و با این تغییرات حجم معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای تعریف شده‌اند و شرایط جدیدی برای تسریع در پذیرش شرکت‌های کوچک و متوسط تدوین و آماده شده تا این شرکت‌ها سریع‌تر بتوانند وارد بازار شوند.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان