شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
کد خبر : 49151

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

شستا شنبه چه خواهد شد؟/ سهامداران شستا بخوانند

شستا شنبه چه خواهد شد؟/ سهامداران شستا بخوانند
نماد شستا در جریان معاملات امروز بازار سرمایه بازگشایی شد و سهامداران این نماد حالا منتظر مشخص شدن روند آن در هفته آینده هستند.

به گزارش شهر بورس، نماد شستا در دقایق پایانی معاملات امروز (چهارشنبه) با افت چهار درصدی بازگشایی شد، اما حالا این سؤال پیش می‌آید که شستا شنبه چه خواهد شد؟

نماد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همواره با حواشی خاصی مواجه بوده و یکی از نمادهای مهم و تأثیرگذار بازار سرمایه حساب می‌آید.

پس از دو ماه؛ نماد شستا امروز به تابلوی معاملات بازگشت و حالا سهامداران منتظر روند آن در هفته آینده هستند.

شستا شنبه چه خواهد شد؟

محمد مهدی سماواتی در گفت‌وگو با شهر بورس، در پاسخ به این سؤال که «شستا شنبه چه خواهد شد؟»، اظهار داشت: شستا بازگشایی غیرمعقولی نداشت، اما ارزش بازار بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری ایران 146 هزار میلیارد تومان است که مسئله تأمل‌برانگیزی به‌حساب می‌آید.

وی افزود: شستا سهم پرحاشیه‌ای بود، اما نیازی به این حواشی نداشت و حساسیت‌های بیجا این جو را ایجاد کرد. سهم‌های بزرگ‌تر از شستا مانند فملی و فارس به طور عادی در بورس معامله می‌شوند، اما حساسیت بیجایی که نسبت به شستا و اتفاقات آن نشان می‌دهند، باعث ایجاد وسواس نسبت به این سهم میان اهالی بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شستا چندان هم سهم بزرگی به‌حساب نمی‌آید و نمی‌دانم چرا تا این حد، آن را دست‌کاری می‌کنند. شستا تا این حد نیاز به دخالت ندارد و چندان هم بر روی شاخص کل تأثیرگذار نیست. این سهم برای پس گرفتن سطح 100 تومان، کار سختی دارد و به‌احتمال‌زیاد شستا پس از بازگشایی و در جریان معاملات روز شنبه با فشار عرضه مواجه خواهد شد.

شستا شنبه چه خواهد شد؟ - محمدمهدی سماواتی

سماواتی با اشاره به وضعیت کنونی بازار سرمایه، یادآور شد: شایعات مطرح‌شده پیرامون عدم توافق، معاملات امروز بازار سرمایه را تحت‌الشعاع قرار داد.  به نظر می‌رسد بازار تا زمان مخابره خبر رسمی توافق برجام، در حالت خنثی قرار خواهد گرفت و در حال حاضر نیز سمت و سوی مشخصی ندارد.


بیشتر بخوانید: پرداخت سود سهام عدالت سال 99 در انتظار واریز سود توسط شرکت ها


وی ادامه داد: پروسه تصویب لایحه بودجه 1401 در مجلس، دچار چالش شده و اخبار خوبی از این موضوع مخابره نمی‌شود. خبر طرح صیانت نیز حواس فعالان بازار سرمایه را از بودجه پرت کرد. از طرفی دیگر، بسیاری از چالش‌های بودجه حل نشده و بورس نیز نسبت به اخبار واکنش خنثی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند بورس، عنوان کرد: بورس فقط با خبر توافق رشد می‌کند. نوسانات بازارهای جهانی و اخبار داخلی هیجاناتی را متوجه بورس می‌کند و این ترکیب فعلاً اجازه تصمیم‌گیری به بازار را نمی‌دهد.

سماواتی گفت: شرایط تصمیم‌گیری در بازار وجود ندارد و متأسفانه اخبار نشان می‌دهد که نمی‌توان به توافق در آینده خیلی زود، امیدوار باشیم. در این مقطع، همه متغیرها روند هیجانی دارند و مردم اگر به دنبال خرید سهم هستند، کمی صبر کنند. البته من فروختن را هم به سهامداران توصیه نمی‌کنم.

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

پراپ تریدینگ

کمان