صندوق گارانتی دماوند

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
کد خبر : 91614

شرایط مساعد بورس برای رشد در پاییز

شرایط مساعد بورس برای رشد در پاییز

بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط مساعد بورس برای رشد در پاییز گفت: سهامداران می‌توانند در پاییز ضررهای خود را جبران کنند.

بهنام صمدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار داشت: اهالی بازار سرمایه نسبت به سایر فعالان اقتصادی نسبت به تحولات سیاسی و تنش‌های بین المللی واکنش بیشتری نشان می‌دهند. مثلا نسبت به شورش واگنرها، تحولات سوریه و عراق و حالا هم نسبت به جنگ قفقاز و تنش‌های ارمنستان و آذربایجان هم واکنش نشان دادند که اثرات آن را در تابلو می‌بینیم.

وی ادامه داد: شنبه ۱۸ شهریور با اینکه منتظر بودیم به دلیل سیاست‌های دولت در زمینه نرخ خوراک و تسعیر ارز شاهد بازار مثبتی باشیم اما به یکباره بازار ۲۱ هزار واحد افت کرد و اثرات تنش آذربایجان و ارمنستان را در تابلوی بورس ایران دیدیم.


بیشتر بخوانید: صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت در سایه امنِ بورس


کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بلافاصله اخباری از مذاکره دو کشور منتشر شد که امروز دیدیم فشار فروش در تابلو کمتر شد و شاخص افت کمتری را تجربه کرد. فکر می‌کنم اهالی بازار سرمایه باید تامل بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند و تحولات بین المللی سریعا نباید اثراتش را روی تابلو نشان دهد.

شرایط مساعد بورس برای رشد در پاییز

وی با اشاره به توافقات پشت پرده ایران و آمریکا و تاثیر مثبت آن بر بازار گفت: دولت از تصمیم خود درباره نرخ خوراک عقب نشینی کرد و دوباره به فرمول بازگشت. از طرفی نرخ تسعیر ارز را در بورس کالا اصلاح کرد که اثرات مثبتی در بازار خواهد داشت و باید کم کم شاهد رشد تقاضا باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته چندین تحول سیاسی مانند جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی و ۲۶ مهر تاریخ غروب برجام را در پیش داریم که باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر این اتفاقات را نظر نگیریم فعلا همه چیز برای رشد معقول بازار مساعد است به ویژه اینکه بورس حمایت دولت را هم دارد.

صمدی در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پاییز خوب و مثبتی را در پیش داشته باشیم و سهامداران زیان‌های خود را جبران کنند. قیمت‌های جهانی هم شرایط مساعدی داشته و قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار و نرخ اوره به بالای ۴۰۰ دلار رسید که می‌تواند اثر خوبی در بازار داشته باشد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان